اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی:

نباید از نام جراحی‌های کم تهاجمی سوء استفاده کرد

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین گفت: افراد باید بدانند که نباید از نام جراحی‌های کم‌تهاجمی سوء استفاده کرد.

نباید از نام جراحی‌های کم تهاجمی سوء استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت‌الله مختاری امیرمجدی ظهر امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی جراحی‌های درون‌بین و کم‌تهاجمی که در سالن آمفی تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از خواسته‌هایی که بیماران دارند خواسته‌هایی است که نمی‌توان آنها را انجام داد.

وی در این راستا تصریح کرد: اعمال جراحی که با تکنیک‌های کم‌تهاجمی قابل درمان است ،نیاز به تخصص‌های ویژه و تجهیزات گران‌قیمت دارد که در بسیاری از مواردی که بیماران توقع دارند جواب درمانی نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به پیشرفت‌هایی که تکنیک‌های کم‌تهاجمی در زمینه‌های مختلف داشته است ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر از تکنیک‌های جراحی روباتیک و یا استفاده از لیزر استفاده می‌کنند که در گذشته به‌ هیچ عنوان رایج نبوده است.

مختاری امیرمجدی پیشرفت ایران در زمینه جراحی‌های کم‌تهاجمی را قابل ملاحظه دانست و خاطرنشان کرد: شهرت ایران در این زمینه به‌ویژه در شهرهای تهران، مشهد و شیراز در حد جهانی است و متخصصین از کشورهای همجوار، برای همکاری به ایران اسلامی می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه جراحی‌های کم‌تهاجمی در زمینه جراحی‌های عمومی جایگاه خوبی پیدا کرده است ادامه داد: جراحان ماهری در این زمینه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند که در انجام این عمل‌ها خبره هستند.

رئیس کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی و درون‌بین در ارتباط با پیشرفت‌هایی که امر آموزش در زمینه‌ جراحی‌های کم‌تهاجمی حاصل شده است افزود: در حال حاضر همراه با جراحی، آموزش نیز به کمک تجهیزات فیلمبرداری نئون انجام می‌شود و این یک تغییر نوین است.

مختاری امیرمجدی با اشاره به خروجی‌های این کنفرانس تاکید کرد: بخشی از بازده این کنفرانس در ارتباط با مبحث آموزش‌های مداوم است؛ زیرا علم پزشکی یک علم ساکن نیست و روز به روز روش‌های جدیدتری به آن اضافه می‌شود و افرادی که در حین خدمت هستند می‌توانند از این کنگره‌ها برای به‌روز کردن مهارت‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول