اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی:

قیمت تجهیزات جراحی‌های کم‌تهاجمی برای بخش خصوصی بالا است

خبرگزاری فارس: دبیر سومین کنگره جراحی‌های درون‌بین و کم‌تهاجمی گفت: قیمت بالایی که تجهیزات جراحی‌های کم‌تهاجمی دارند مانع استفاده جراحان بخش خصوصی از این تجهیزات در سطح گسترده می‌شود.

قیمت تجهیزات جراحی‌های کم‌تهاجمی برای بخش خصوصی بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید ضیاالله حقی ظهر امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی جراحی درون‌بین و کم‌تهاجمی که در سالن آمفی تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قیمت دستگاه‌های جراحی‌های کم‌تهاجمی بسیار بالاست و همین مسئله دسترسی کامل جراحان متخصص را به این تجهیزات سخت می‌کند.

وی حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی در زمینه ابزارآلات پزشکی را یک امر ضروری داست و تصریح کرد: باید از مبتکران این زمینه که سرمایه‌ای برای تولید طرح‌های خود ندارند نیز حمایت‌هایی انجام شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: البته اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است ولی به هیچ عنوان کافی نبوده است و باید این حمایت‌ها برای صنعتگران و مبتکران در این زمینه بیشتر شود تا شرایط رشد تولید مهیا شود.

حقی با اشاره به اینکه در حال حاضر قسمت اعظم تجهیزات از خارج از کشور به ایران وارد می‌شود تاکیدکرد: این تجهیزات با هزینه‌های بسیار سنگین و صرف زمان طولانی به کشور وارد می‌شوند و باید برای برطرف کردن این‌گونه مشکلات زمینه‌های تولید داخلی فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان‌های دولتی و برخی از بیمارستان‌های خصوصی تجهیزات عمل‌های جراحی کم‌تهاجمی وجود دارند ادامه داد: در این بیمارستان‌ها همکاران جراح به صورت رایگان می‌توانند به استفاده از آنها برای درمان بیمار بپردازند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول