اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

راه‌اندازی دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

راه‌اندازی دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد آزادبخت صبح امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

وی با اعلام اینکه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از رشد بسیار مناسبی برخوردار بود خاطر نشان کرد: با ارتقای آموزش بخش درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بخش درمان دانشگاه اصلاح می‌شود و برای دستیابی به بالاترین روش‌های درمانی نیاز است به سطح آموزشی دانشگاه نگاه ویژه‌ای شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: با اصلاح ساختار آموزشی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شاخص‌های مناسب درمانی در مازندران می‌رسیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تمام امکانات و تجهیزات آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای راه‌اندازی رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در مازندران فراهم شد، بیان داشت: طی بازدید‌هایی که مسئولان وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از روند اجرای این طرح در استان مازندران داشتند به این نتیجه رسیدند که این دانشگاه قابلیت پذیرش دانشجو در رشته دستیاری مغز و اعصاب را دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به موقعیت جغرافیای این استان و حادثه‌خیز بودن مازندران بیان داشت: آمار بیماران مغز و اعصاب در مازندران نسبت به سایر استان‌های همجوار نیز بیشتر است و بسیاری از بیماران مغز و اعصاب مازندران برای درمان قبل از راه‌اندازی این رشته در مازندران به تهران مراجعه می‌کردند.

وی در ادامه به برگزاری موفق همایش آموزشی پزشکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش تاثیر بسیار زیادی در راه‌اندازی این رشته پزشکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران داشت.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر تجهیزات و امکانات مناسب برای راه‌اندازی رشته دستیاری مغز و اعصاب در مازندران مهیا است، گفت: افزایش تعداد اتاق عمل و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از اقداماتی بود که از قبل ایجاد رشته دستیاری جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم شد.

وی دوره دستیاری جراحی مغز و اعصاب را در کشور حدود پنج سال عنوان کرد و بیان داشت: با ایجاد این رشته مهم پزشکی، تمام بیماری‌های مرتبط با جراحی مغز و اعصاب در استان درمان می‌شوند.

این مسئول آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از ایجاد تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه تهران برای همکاری با این دانشگاه برای تربیت متخصص در رشته جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: با دکتر کتابچی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که این استاد دانشگاه محور تربیت متخصص در این دانشگاه باشد.

آزادبخت با اشاره به سابقه طولانی دکتر کتابچی در زمینه تربیت متخصص مغز و اعصاب در کشورمان بیان داشت: دکتر کتابچی با انجام عمل جراحی مغز و اعصاب در مازندران تربیت متخصص رشته مغز و اعصاب را در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر عهده گرفت.

این مسئول به برخی کارشکنی‌های انجام شده درون استانی برای عدم راه‌اندازی این رشته مهم پزشکی در مازندران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان صلاحیت تربیت متخصص مغز و اعصاب در مازندران را تایید کرد و با ظرفیت پذیرش تربیت سه دستیار جراح مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران موافقت کرد. 

انتهای پیام/86004/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول