اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

امکانات لازم برای جراحی‌های پیچیده در مشهد فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امکانات لازم برای انجام جراحی‌های پیچیده در مشهد فراهم شده است و از این نظر مشکلی نداریم.

امکانات لازم برای جراحی‌های پیچیده در مشهد فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم سلطانی بعدازظهر امروز در نشست خبری بیمارستان امام رضا که در سالن کنفرانس بخش سوانح این بیمارستان برگزار شد اظهار کرد: عمل‌های بیهوشی، عمل‌های پیشرفته‌ای هستند که سبب آشنایی افراد به تکنولوژی جدید و علم روز دنیا می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید تمامی عمل‌های جراحی پیچیده مانند عمل‌های جراحی ساده انجام شود تا پایه‌های پیشرفت در کشور گذاشته شود و البته تمامی امکانات برای جراحی‌های پیچیده در مشهد فراهم است.

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در انجام برخی از عمل‌های جراحی ساده نیز مشکلاتی وجود دارد تاکید کرد: باید تمام علوم و تمام رشته‌ها موازی با هم حرکت کنند و رفع اشکالات جراحی‌های ساده نباید مانع از انجام عمل‌های پیچیده شود.

همچنین در ادامه فروه وکیلیان عضو تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دومین بیماری که عمل جراحی پیوند قلب در بیمارستان امام رضا(ع) برایش انجام شده است اظهار کرد:بیمار یک دختر 13 ساله با نارسایی قلبی مادرزاد بوده است.

وی تصریح کرد: بیمار مذکور در چند سال اخیر مراجعات متعددی به مراکز قلب در مشهد و تهران داشته و برای همین در لیست انتظار دریافت پیوند قلب قرار گرفته بود.

عضو تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: روز جمعه یک بیمار مرگ مغزی با بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا اعلام شد که شرایط خونی آن با بیمار هماهنگی داشت لذا در همان روز بررسی‌های لازم و عمل جراحی پیوند قلب انجام شد.

وکیلیان شرایط پیش از عمل بیمار را بسیار وخیم ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیمار حال عمومی خوبی دارد و در بخش مراقبت‌های ویژه جراحی قلب بستری است و داروهای فاز اول دوره نقاهت بعد از عمل قطع شده و درمان وارد فاز دوم شده است.

وی با بیان اینکه در بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا مشهد امکانات خوبی برای انجام عمل‌های جراحی پیوند قلب و ریه فراهم شده است تاکید کرد: به‌ عنوان مثال بخش مراقبت‌های ویژه برای بیمارانی که دارای بیماری‌های خاص هستند کاملا تجهیز شده است و نیاز به انتقال بیماران به بخش‌های دیگر نیست.

عضو تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین متخصصانی که در این بیمارستان مشغول به کار هستند بسیار ماهر هستند و از لحاظ نیروی تخصصی کمبودی حس نمی‌شود.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول