اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار صورت گرفت

عمل جراحی ساخت مثانه از روده در زرند

خبرگزاری فارس: برای نخستین‌ بار در شهرستان زرند عمل جراحی ساخت مثانه ار روده بیمار با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی ساخت مثانه از روده در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، برای نخستین‌ بار در شهرستان زرند عمل جراحی ساخت مثانه از روده بیمار با موفقیت انجام شد.

سید سعید مدرسی متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری اداری بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی زرند و پزشک معالج بیمار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: برای نخستین‌بار در شهرستان زرند عمل جراحی ساخت مثانه از روده بیمار با موفقیت انجام شد.

وی افزود: بیماری حدود 70 ساله که دچار سرطان مثانه شده بود پس از انجام آزمایشات در یک عمل جراحی شش ساعته با استفاده از روده بیمار مثانه مصنوعی ساخته شد و نهایتا سرطان از بدن بیمار خارج شد و دیگر نیاز به شیمی درمانی و یا رادیوتراپی ندارد.

مدرسی بیان داشت: این عمل بسیار پیچیده برای نخستین ‌بار در شهرستان زرند انجام شد و این در حالی است که اینگونه عمل حتی در بسیاری از شهرهای بزرگ هم انجام نمی‌شود و اکثر بیماران باید به مراکز استان‌ها و یا تهران مراجعه کنند و این جای افتخار است که در شهرستان نسبتا کوچکی مثل زرند امکان بزرگ‌ترین عمل‌های جراحی فراهم شده است.

عباس محمدزاده بیمار 70 ساله زرندی نیز با قدردانی از تیم پزشکی اطاق عمل بیمارستان تامین اجتماعی زرند به خبرنگار فارس گفت: از دو سال قبل از این بیماری به شدت ناراحت بودم و بعضی مواقع تحمل درد را نداشتم و اکنون به کلی دردم تمام شد و به وضعیت قبل از بیماری رسیدم.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول