اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمارستان بنت‌الهدی مشهد:

عمل جراحی لاپاراسکوپی در مشهد بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان بنت‌الهدی مشهد گفت: این عمل جراحی در نوع خود بی‌نظیر بوده و جزو اعمال جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود.

عمل جراحی لاپاراسکوپی در مشهد بی‌نظیر است

پیام آهنی مدیر بیمارستان بنت‌الهدی مشهد پس از انجام نخستین عمل پیوند کلیه به روش لاپاراسکوپی در این بیمارستان درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این عمل جراحی در نوع خود بی‌نظیر بوده و جزو اعمال جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود.

آهنی با بیان این مطلب افزود: این عمل بدون باز کردن شکم اهدا‌کننده انجام شد و در آن روش درد و عوارض عمل کمتر می‌شود.

وی عنوان داشت: با توجه به رهنمودها و سیاست‌ها و همچنین حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حمایت از بخش خصوصی و زمینه‌سازی ارائه خدمات پیشرفته علم پزشکی در این شهر به عنوان پایتخت معنوی ایران، این بیمارستان موفق به انجام این عمل شد.

مدیر بیمارستان بنت‌الهدی مشهد تاکید کرد: در همین راستا یکی از اقدامات موثر برگزاری کنگره سراسری جراحان کشور بود که این بیمارستان این فرصت را مغتنم شمرد و از حضور علمی یکی از اساتید شرکت کننده در این کنگره استفاده کرد.

وی درباره روش انجام این عمل خاطرنشان کرد: در روش لاپاراسکوپی نیازی به ایجاد بر روی شکم نیست، بلکه از طریق ایجاد منافذی کوچک بر روی شکم، اقدام به برداشتن کلیه از فرد دهنده می‌شود.

آهنی به حداقل رسیدن عوارض و کاهش مدت زمان بستری بیمار به 48 ساعت را از مزایای عمل جراحی پیوند کلیه به روش لاپارسکوپی دانست و یادآور شد: پیوند کلیه عمل جراحی است که طی آن یک کلیه سالم از یک فرد به بیماری که کلیه‌هایش از کار افتاده است، منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: فردی که کلیه اهدا می‌کند، باید هر دو کلیه او سالم باشد و فردی که کلیه می‌گیرد، باید هر دو کلیه‌اش از کار افتاده باشد.

مدیر بیمارستان بنت‌الهدی مشهد بیان کرد: موفقیت عمل پیوند کلیه به این بستگی دارد که به چه میزان بدن فرد گیرنده، کلیه پیوند زده شده را به عنوان مهاجم تلقی کند و نسبت به آن حالت تدافعی بگیرد.

وی افزود: در این عمل نیز کلیه خواهر و برادر فرد بیمار حدود 95 درصد با کلیه او همخوانی داشته و موفقیت این نوع پیوند بسیار بالا است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول