اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد خبر داد

برگزاری نخستین دوره مدرسه فوق‌تخصصی جراحی قلب در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی از برگزاری نخستین دوره آموزش فوق‌تخصصی جراحی قلب از 17 آبان‌ماه سال جاری در بیمارستان رضوی خبر داد.

برگزاری نخستین دوره مدرسه فوق‌تخصصی جراحی قلب در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر سعید عبدالحسینی عصرامروز در نشستی خبری که در محل بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزارشد، اظهار کرد: ظرفیت استاندارد این کلاس‌ها 30 نفر بوده که با توجه به استقبال زیاد جراحان در حال حاضر به 50 نفر ارتقا یافته است؛ البته دوره برای 30 نفر اول به صورت حضوری و برای دیگر جراحان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به سطح بالای این دوره و منحصر بودن آن در منطقه، درخواست‌هایی نیز از دیگر کشور‌های منطقه داشته‌ایم که البته با توجه به محدود بودن ظرفیت کلاس‌ها جراحان داخلی در اولویت قرار دارند.

وی گفت: این دوره‌ها در فضایی که از قبل و طبق استانداردهای انجمن جراحان اروپا  آماده شده و در محیط بیمارستان رضوی مشهد واقع است، برای مدت 2 الی 3 روز برگزار می‌شود.

عبدالحسینی متذکر شد: این دوره‌ها فقط در چند کشور پیشرفته اروپا برگزار می‌شود و انتظار می‌رود این دوره یکی از پربارترین کلاس‌ها در دنیا باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری دوره‌ها به‌صورت چند مرحله‌ای بوده و در رشته‌های مختلف از جمله پیوند عروق قلب، جراحی قلب کودکان، جراحی آئورت، روش‌های جدید جراحی قلب و بیماری‌های خاص بزگزار می‌شود و در پایان گواهی مشترکی از سوی انجمن جراحان اروپا و بیمارستان رضوی مشهد به جراحان اعطا می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی تصریح کرد: با توجه به میانگین بالای بیماران قلبی در ایران و کم شدن میزان سن مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ما از این پس دیگر برای درمان این بیماری‌ها نیازی به مراجعه به دیگر کشورها نداشته و با توجه به پیشرفت چشمگیر کشورمان به قطبی در زمینه درمان و  جراحی‌های فوق‌پیشرفته در دنیا باشیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول