اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی آموزش و پرورش استان مرکزی

نحوه تعطیلی مدارس استان مرکزی در شرایط اضطراری اعلام شد

خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلات اضطراری مدارس در سال تحصیلی جاری به رؤسای آموزش و پرورش مناطق واگذار شده است.

نحوه تعطیلی مدارس استان مرکزی در شرایط اضطراری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آموزش و پرورش استان مرکزی در اطلاعیه‌ای که امروز به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده، پیرامون چگونگی تعطیلات اضطراری مدارس در فصل سرما و شرایط بحرانی آورده است: تعطیلات اضطراری مدارس به منظور رعایت حال دانش‌آموزان در شرایط نامساعد جوی و پیشگیری از حوادث ناشی از برودت هوا، بارش برف، لغزندگی معابر و جاده‌ها صورت می‌گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: تصمیم‌گیری در مورد تعطیلات اضطراری مدارس در سال تحصیلی جاری به روسای آموزش و پرورش مناطق و در سطح شهرستان اراک با هماهنگی روسای نواحی یک و دو تفویض می‌شود.

در موارد استثنا که امکان تصمیم‌گیری تا ساعت 19:30 میسر نیست در مرحله اول تا ساعت 21:30 و در مرحله دوم تا ساعت پنج صبح و برای نوبت عصر تا ساعت 10:30 صبح اعلام شود و در غیر این صورت اطلاع رسانی عمومی و گسترده امکان‌پذیر نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در مناطقی که دانش‌آموزان و همکاران با تأخیر می‌توانند در محل کار حاضر شوند با لحاظ کردن شرایط، اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

همچنین در این اطلاعیه خطاب به مدیران واحدهای آموزشی مواردی همچون موارد ذیل تاکید شده است: دریافت هرگونه پیام و خبر پیرامون آموزش و پرورش از شماره‌هایی غیر از سامانه اطلاع‌رسانی این اداره کل به شماره 30007559 فاقد اعتبار است.

در ادامه آمده است: مدیران واحدهای آموزشی در صورت امکان از ظرفیت‌های ارتباطی به منظور اطلاع رسانی به موقع تعطیلات اضطراری به همکاران یا والدین و دانش‌آموزان استفاده شود، چنانچه در یکی از روزهای برگزاری امتحانات به دلیل شرایط نامساعد جوی مدارس تعطیل شود امتحانات داخلی با نظر اداره منطقه و واحد آموزشی به زمان دیگری موکول می‌شود ولی امتحانات نهایی به قوت خود باقی است و در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: حضور تمامی عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شرح وظایف به منظور آماده کردن فضای آموزشی از لحاظ گرمایی و یخ‌زدایی الزامی است و نظر به اینکه عده‌ای از دانش‌آموزان به علت عدم آگاهی از اطلاعیه‌های رادیو در روزهای تعطیل راهی مدرسه می‌شوند سرایدار و خدمتگزاران مدارس موظفند با آمادگی‌های لازم شرایط را برای حضور آنان در کلاس‌ها، به منظور گرم شدن و ... آماده کرده و آنان را پذیرا باشند و سپس با هماهنگی اولیا آنها را به منازل خود هدایت کنند.

در صورت تاخیر در تشکیل کلاس‌ها باقیمانده ساعت بین مواد درسی روزانه، طبق برنامه هفتگی در طول روز توزیع شود.

در ادامه اطلاعیه آموزش و پرورش استان آمده است: با توجه به ماده 96 آیین‌نامه اجرایی مدارس در صورت بروز تعطیلات اضطراری با ایجاد فرصت‌های مناسب به جبران کسری ساعات آموزش اقدام شود.

همچنین در این اطلاعیه به والدین توصیه شده است: قبل از خروج از منزل به اخبار و زیرنویس‌های پخش شده از شبکه آفتاب و اخبار و اطلاعیه‌های رادیویی صدای استان گوش فرا دهند و از تماس با پلیس 110، مخابرات 118 و شماره تلفن‌های ادارات به دلیل بروز برخی از اختلالات خودداری کنند.

انتهای پیام/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول