اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بانوان آموزش و پرورش استان قم:

طرح مشکات در مدارس قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور بانوان آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح مشکات با هدف ارتقای مهارت‌های والدین و معلمان در برخورد با دانش‌آموزان دختر در مدارس راهنمایی اجرا می‌شود.

طرح مشکات در مدارس قم اجرا می‌شود

اشرف مرتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های امور بانوان آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: طرح مشکات یکی از طرح‌های استانی است که در حال حاضر در مدارس قم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای بهبود تعاملات و مهارت‌های ارتباطی میان مدرسه و خانواده با دانش‌آموزان دختر برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور بانوان آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: در این طرح جلسات مختلفی برای معلمان، والدین و دانش‌آموزان در یک مدرسه برگزار می‌شود که در این جلسات اساتید آموزش خانواده شیوه صحیح برقراری ارتباط را به صورت جداگانه به این افراد آموزش می‌دهند.

وی عنوان کرد: هر یک از این اقشار سرفصل‌های جداگانه دارند تا این ارتباط در مدارس اصلاح شده، مؤثرتر و صمیمی‌تر شود.

مرتمی گفت: طرح مشکات در مدارس خاص مانند مدارس نمونه دولتی در حال اجرا است و در آینده نزدیک برای تمام مدارس راهنمایی به اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان دختر وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع به خصوص در مقطع راهنمایی بیشتر خود را نشان می‌دهد و می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها باشد.

معاون امور بانوان آموزش و پرورش استان قم افزود: با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، معلمان و والدین از بسیاری از این آسیب‌ها می‌توان پیشگیری کرد.

وی رسیدگی به امور بهداشتی مدارس دخترانه در مناطق محروم را یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت امور بانوان در آموزش و پرورش استان قم دانست و ادامه داد: در این راستا  بسته‌های بهداشتی و آموزشی برای مدارس تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مرتمی با بیان اینکه اگر امکانات فراهم شود این طرح در تمام مدارس اجرا می‌شود، گفت: اولویت ما در اجرای این طرح مدارس مناطق محروم است.

وی اظهار داشت: در مورد بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان دختر نیز در مناطق محروم در مقاطع راهنمایی و متوسطه برنامه‌هایی داریم که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

معاون امور بانوان آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه قدم نخست در این زمینه شناسایی این دانش‌آموزان است، ابراز داشت: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و انجمن اولیا و مربیان مبالغی به عنوان کمک هزینه به این دانش‌آموزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/87006/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول