اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

چهاردهمین مانور زلزله در 2000 مدرسه زنجان برگزار می‏‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: چهاردهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در 2 هزار مدرسه استان زنجان برگزار می‎شود.

چهاردهمین مانور زلزله در 2000 مدرسه زنجان برگزار می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری عصر امروز در جلسه ستاد بحران استان زنجان اظهار داشت: مدارس یکی از مهم‎ترین پایگاه‎های آموزش و اشاعه فرهنگ ایمنی محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح آگاهی دانش‏‌آموزان در زمینه زلزله و علوم مرتبط، ایجاد و گسترش فرهنگ ایمنی در سطح مدارس استان و جامعه از مهم‏ترین اهداف برگزاری چهاردهمین مانور زلزله در مدارس استان زنجان است، خاطرنشان کرد: بالا بردن میزان مهارت و عکس‏‌العمل مناسب دانش‏‌آموزان از دیگر اهداف این مانور به شمار می‏‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: ماندگاری آموزش‎ها و کاربردی شدن آموخته‏‌های دانش‏‌آموزان از دیگر محورهای برگزاری چهاردهمین مانور زلزله در مدارس استان زنجان محسوب می‎شود.

وی رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع زلزله و یادگیری پناهگیری صحیح و مناسب را مهم‏ترین اولویت برگزاری مانور در مدارس استان زنجان برشمرد و افزود: همایش 300 نفری مدیران و مربیان مدارس نیز در زمینه مانور زلزله در استان برگزار شد.

نظری با تاکید بر اینکه مانور زلزله فرصت بسیار مناسبی برای به‎روز کردن آموزش‎های متداول همه دستگاه‏‌های مرتبط با حوادث است، ادامه داد: نمایندگان این دستگاه‏‌ها می‏‌توانند با حضور خود در مدارس آموزش‏‌ها را به‏‌روز کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‏‌آموزان یک ششم از جمعیت استان زنجان را شامل می‏‌شوند آموزش آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

*سطح سبز استان زنجان بسیار خوب است

در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان سطح سبز استان را بسیار خوب ارزیابی کرده و اظهار داشت: سطح سبز ارتباط مستقیمی در تولید گندم و جو و وضعیت دیمی استان زنجان دارد.

محمدرضا نهاوندی‏‌پور با اشاره به اینکه در آینده شاهد یک پوشش برفی در استان زنجان خواهیم بود، ادامه داد: وضعیت خوب بارندگی در استان سبب تولید گندم در سطح خوبی توسط کشاورزان می‏‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول