اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استانداری بوشهر:

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان چهارشنبه هشتم آذر ماه 91 برگزار می‌شود.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر هادی مقصودی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور که به همت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله طراحی شده است با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و فوریت‌های پزشکی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر صدمات ناشی از زلزله لذا بخش آموزش همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به منظور کاربردی کردن آموخته‌های دانش آموزان پیرامون زلزله ، در سال 1374 برگزاری مانور در سطح مدارس را طراحی کرد که از سال 1382 شکل عملیاتی به خود گرفته است.

مقصودی تصریح کرد: آموزش پناهگیری صحیح دانش‌آموزان در هنگام وقوع زلزله، آموزش خروج اضطراری (سریع) از ساختمان آموزشگاه و بالا بردن مهارت و عکس‌العمل صحیح در زمان وقوع زلزله از اهداف این مانور است.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر بیان داشت: از آنجایی که این مانور تلفیقی از جنبه‌های تئوری و عملی است بنابراین باعث افزایش سرعت عمل دانش‌آموزان خواهد شد ضمن آنکه ماندگاری این رویداد در ذهن آنان بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شرکت گاز استان بوشهر در نظر دارد مانور مقابله با شرایط اضطراری با پیش فرض زلزله را روز دوشنبه 13 آذر ماه در محل ساختمان آن شرکت برگزار کند.

مقصودی گفت: این رزمایش که با هدف ایجاد آمادگی و افزایش توان مقابله با شرایط اضطراری در شبکه گازرسانی به هنگام وقوع زلزله طراحی شده، با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/66006/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول