اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی

مانور فرضی زلزله در چاف و چمخاله برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور فرضی زلزله در مرکز بین‌المللی آموزش‌های تخصصی چاف و چمخاله برگزار شد.

مانور فرضی زلزله در چاف و چمخاله برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان عصر امروز در مراسم مانور زلزله مذکور اظهار کرد: در ابتدای این مانور فرضی افرادی در سیمیلاتور زلزله که به صورت یک مکان اداری طراحی شده است، قرار گرفتند و دستگاه آغاز به کار کرده و زلزله‌ای معادل هفت ریشتر ایجاد می‌کند.

محمدرضا محمدی فتیده افزود: در این مانور نحوه پناه‌گیری افراد در محل توسط حاضران صورت می‌گیرد و با خروج اضطراری به محل استقرار تماشای مانور منتقل می‌شوند.

رئیس هلال احمر لنگرود ادامه داد: در این مانور پس از ارزیابی اولیه و دریافت گزارش اقدام‌های ثانویه شامل اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی صادر شد و در پی بروز زلزله فرضی در ابتدا با صحنه آتش‌سوزی در نزدیک‌ترین محل مواجه شدند که توسط نیروهای آتش‌نشان و تیم‌های امدادی نسبت به اطفای حریق آن اقدام شد.

به گفته وی در مانور مذکور گام بعدی توسط تیم‌های جست‌وجو و نجات جمعیت هلال احمر و با استفاده از تجهیزات موجود در سازمان آتش نشانی شامل دستگاه‌های زنده‌یاب صوتی و تصویری جک‌های پنوماتیک و هیدرولیک و استفاده از خودروی ویژه عملیات آرگو ... به همراه تیم‌های امدادی غیر سازمانی و NGOها نسبت به اجرای عملیات جست‌وجو و نجات اقدام شد.

محمدی ‌فتیده در ادامه تصریح کرد: گام دیگر مرحله خروج مصدومان از محل آوار و انتقال به چادر است که مدیریت عملیات تریاز‌بندی و توسط مرکز اورژانس صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در انتها به واسطه بروز هر حادثه طبیعی عده‌ای بی‌خانمان شده و نیاز به اسکان اضطراری پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در محل تعیین شده با نصب چادرهای مورد نیاز اردوگاه موقت با تمام شاخص‌ها برپا شد و همکاری اعضای کار گروه امداد و نجات در محل اردوگاه به منظور برقراری امکانات اردوگاهی توسط سازمان‌های آب برق مخابرات و ... از دیگر فعالیت‌های این مرحله عملیاتی بود.

این مسئول با تصریح بر اینکه در گیلان 80 هزار داوطلب امدادگر در قالب امدادگران پیش‌آوران و غنچه‌های هلال مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: 965 امدادگر آموزش دیده تخصصی در قالب تیم‌های تخصصی 33 نفره آوار کوهستان جاده سیلاب نجات از ارتفاع و نجات از عمق با دریافت حق‌الزحمه و یا به صورت داوطلبانه حضور دارند.

وی افزود: تیم توانای خواهران که مخفف تیم ویژه آماده نسوان امدادگر است نخستین تیم امداد و نجات ویژه این گروه است که در تمام حوادث و سوانح در محل حادثه حاضر می‌شوند و تمام کارهای گروه توسط بانوان انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول