اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

210 هزار دانش‌آموز قمی در مانور ایمنی و زلزله شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: 210 هزار دانش‌آموز قمی همزمان با سراسر کشور در مانور ایمنی و زلزله شرکت خواهند کرد.

210 هزار دانش‌آموز قمی در مانور ایمنی و زلزله شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هشتم آذر ماه هر سال مانور ایمنی و زلزله با شرکت دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود تا آموزش‌های لازم به منظور مقابله با خطرات ناشی از این حادثه طبیعی به آن‌ها ارائه شود.

مانور زلزله و ایمنی عملیاتی نمادین است که هر ساله با اعلام ناگهانی زلزله‌ای فرضی از رادیو در سطح مدارس کشور اجرا شده و دانش‌آموزان باید آموزش‌هایی را که به منظور پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری استاندارد فرا گرفته‌اند طی این بازه زمانی به مرحله اجرا درآورند.

مدارس قم نیز در سال جاری برای چهاردهمین بار خود را آماده می‌کنند تا این مانور را اجرا کنند به همین منظور از هم‌اکنون آموزش‌های لازم را به بیش از 210 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در 1400 مدرسه ارائه کرده و مواد آموزشی را به وسیله پوسترها، تصاویر و نرم‌افزارهای خاصی در اختیار آنها قرار می‌دهند.

امسال همزمان با هشتم آذر ماه و بین ساعت‌های 10 تا 10 و 30 دقیقه صبح آژیر زلزله فرضی از رادیو پخش شده و مدارس نیز زنگ زلزله را به صدا در خواهند آورد.

پناه‌گیری صحیح در نقاط امن کلاس‌ها، تخلیه اضطراری، اطفای حریق توسط دانش‌آموزان، امدادرسانی به مصدومان فرضی و انتقال آن‌ها به مناطق امن از جمله اموری است که دانش‌آموزان طی این مانور انجام خواهند داد.

شایان ذکر است به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این مانور پیش از ظهر امروز جلسه‌ای با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، نمایندگان مراکزی چون آتش‌نشانی، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما در مدرسه نمونه دولتی دخترانه شهیده قضایی قم برگزار شد.

انتهای پیام/78004/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول