اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت گسترده دانش‏آموزان

مانور ایمنی برابر زلزله در شهر پردیس اجرا شد

خبرگزاری فارس: مانور ایمنی برابر زلزله با شرکت گسترده دانش‏آموزان در مدارس شهر جدید پردیس و به منظور ارتقای سطح آمادگی آنها در مقابل این حادثه طبیعی اجرا شد.

مانور ایمنی برابر زلزله در شهر پردیس اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عصر امروز این مانور در مدارس شهر جدید پردیس اجرا شد و در آن، میزان آمادگی دانش‌‏آموزان برای مقابله با زمین‏‌لرزه محک خورد.

این مانور به همت جمعیت هلال‏‌احمر شهرستان دماوند و با همکاری آموزش و پرورش بخش مرکزی تهران و شهرداری پردیس صورت اجرایی به خود گرفت.

از مانور زمین‌‏لرزه مدارس شهر جدید پردیس مسئولانی همچون امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار مرکزی تهران، شهردار پردیس، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‏‌احمر شهرستان دماوند، فرمانده سپاه پاسداران بخش مرکزی تهران و جمعی از مسئولان محلی بازدید کردند.

بر اساس داستان فرضی این مانور، زمین‏لرزه‏ای با توان 6.7 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر جدید پردیس و نواحی اطراف آن را به لرزه در‏آورد.

بروز چنین زمین‏‌لرزه‏ای موجبات تخریب بخش‏هایی از سازه‌‏های مسکونی، تجاری و آموزشی شهر پردیس را فراهم ‏آورد.

با توجه به وقوع این حادثه طبیعی در ساعات حضور دانش‌‏آموزان در مدارس، بخشی از خسارات جانی و مالی متوجه مراکز آموزشی شده بود.

دانش‏آموزان نیز با توجه به فراگیری آموزش‏های لازم در شرایط بحرانی و قبل از رسیدن نیروهای امدادی، از همان لحظات حساس و حیاتی بعد از وقوع زمین‏لرزه امور خودامدادی و دگرامدادی را اجرایی کردند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول