اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

مانور زلزله در شهرستان دالاهو برگزار شد

خبرگزاری فارس: به‌ مناسبت هفته کاهش اثرات بلایایی طبیعی مانور زلزله، اسکان و خروج اضطراری در دبستان دخترانه حجاب کرند‌غرب برگزار شد.

مانور زلزله در شهرستان دالاهو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، لطف‌الله شهبازی امروز در مراسم مانور زلزله، اسکان و خروج اضطراری که در دبستان حجاب کرند‌غرب برگزار شد اظهار کرد: در هنگام بروز حادثه‌ای نیروهای امدادی به دلیل آماده شدن نیروها در رده‌های مختلف، فاصله مکانی محل حادثه‌دیده از پایگاه امدادی و ... با تاخیر در محل حاضر می‌شوند.

شهبازی ادامه داد: در هنگام بروز حادثه نیروهای مردمی سریعتر از نیروهای امدادی برای کمک‌رسانی وارد صحنه می‌شوند لذا آموزش امدادی مردم امری ضروری است چراکه اگر نحوه کمک‌رسانی و امدادی صحیح نباشد باعث بروز حوادثی جبران‌ناپذیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید برای انجام اقدامات مناسب و به موقع به مصدومان در هنگام  وقوع حادثه برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم را به مردم داد افزود: باید از همان ابتدا فرزندان خود را با بلایای طبیعی آشنا کنیم و نحوه رفتار در موقع وقوع حادثه را به آنها آموزش دهیم.

معاون فرماندار شهرستان دالاهو با بیان اهداف مانور زلزله گفت: هدف از اجرای این مانور آشنایی با محافظت فردی و ایمنی در مقابل بلایای طبیعی به‌خصوص زلزله است.

شهبازی اجرای آموخته و راهکارهای عملی مقابله با زلزله توسط دانش‌آموزان و آمادگی در راستای انعکاس صحیح و سریع در برابر حوادث توسط امداد‌گران را از دیگر اهداف برنامه‌های اجرایی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی عنوان کرد. 

در این مانور امدادگران و دانش‌آموزان نحوه اختفا، اطفای حریق، کمک‌رسانی به مصدومان، انتقال مصدومان در راستای مداوا به درمانگاه‌های سیار و مراقبت‌های ویژه را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول