اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج انجام شد

غبارروبی مزار شهدا و عهد و پیمان با اراده عاشورایی شهیدان

خبرگزاری فارس: همزمان با سومین روز از هفته بسیج و در تلاقی هفتمین روز محرم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا برگزار شد و شرکت‌کنندگان بر تداوم فرهنگ عاشورایی و مجاهدانه بسیجیان و شهدا تاکید کردند.

غبارروبی مزار شهدا و عهد و پیمان با اراده عاشورایی شهیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیینی که در جای جای استان اردبیل برگزار شد، بسیجیان و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا با حضور در گلزار شهیدان جان بر کف یاد و خاطره آنها را گرامی داشته و بر تداوم راه عزتمندانه شهدای راستین و عاشورایی تاکید کردند.

فرماندار شهرستان نمین در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای بسیجی نمین اظهار داشت: ‌انتقال آرمان‌های شهدا به نسل جوان اسباب استحکام نظام اسلامی است.

سید تقی دریتیم با یادآوری اینکه رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران کمترین ادای دین به مظهر شهدا و خانواده‌های آنها است، تصریح کرد: تمامیت شکوه و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون پاک شهدا و ایثارگران هستیم.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از شهدای ما در لباس بسیجی مظهری از اراده و باور قلبی برای پیروزی اسلام و حقانیت این مکتب عاشورایی بودند، خاطر نشان کرد: دشمنان ما هر چه سعی کردند تا این انقلاب را از مسیر آرمانی خود منحرف کنند، قادر نشده و نتوانستند در این زمینه اقدام و حرکتی داشته باشند.

بسیجیان شهرستان نمین همچنین همسو با سایر اقشار در هفتمین روز ماه محرم به عزاداری و سوگواری پرداخته و با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نمادی از دلباختگی به مکتب حسین (ع) را به نمایش گذاشتند.

در این مراسم که عزاداری‌ها با شور و حال ویژه‌ای برگزار شد، دسته‌های عزاداری در مسجد جامع گرد هم آمدند و در حالی که شربت و خرمای نذری و حلوا بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شد در سوگ و ماتم سیدالشهدا به زنجیرزنی و سینه‌زنی پرداختند.

ولایتمداری شاکله جاودانه بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در سومین روز از هفته بسیج با حضور جمعی از مسئولان ساختمان مشترک دهیاری و پایگاه مقاومت روستای نوجده نمین افتتاح شد.

فرمانده سپاه نمین ولایتمداری را شاکله بسیج و عامل رفع توطئه‌ها و دفع ترفندهای استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: بسیجیان علاوه بر حضور ارزشمند در صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز تبلوری از کار و تلاش و جهاد را به نمایش گذاشتند.

عظیم سرداری با یادآوری اینکه پایگاه‌های مقاومت باید به مکان‌های ارزشی و یادگیری مفاهیم اسلامی، دینی تبدیل شوند، افزود: در این زمینه یک همت و تلاش دسته جمعی نیاز است.

راه‌اندازی حلقه‌های صالحین در مدارس اردبیل

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل نیز به فعالیت حلقه‌های صالحین بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: پویایی این حلقه‌ها زمینه یک تربیت صحیح و عقلانی را فراهم می‌آورد.

عزیز فاخری تصریح کرد: مربیان حلقه‌های صالحین در این امر مسئولیتی خطیر بر عهده دارند و باید متناسب با محتوا و خط و خطوط واقعی، ارزشی و اعتقادی فرهنگ اصیل اسلامی را ترویج دهند.

وی از حلقه‌های صالحین به عنوان ظرفیت خوب تربیتی در مدارس یاد کرد و ادامه داد: دشمنان ما سعی می‌کنند تا در هدف‌گذاری خود انحراف افکار و اندیشه جوانانمان را جزو برنامه‌های خود قرار دهند که در این ارتباط شایسته آن است هدف‌گذاری‌ها و حرکت‌ها صحیح اتفاق بیفتد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد نیز در نشست بسیجیان و ضابطان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: حقیقت قیام عاشورا جز امر به معروف و نهی از منکر چیز دیگری نیست.

حجت‌الاسلام حسن باقری با بیان اینکه در احیای امر به معروف و نهی از منکر باید تمام بدعت‌ها، خرافات و تحریفات نادیده گرفته شود، اضافه کرد: امام حسین (ع) راهکار و ابزار مورد نیاز برای جامه عمل پوشاندن به این هدف را در فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.

وی ضرورت مبارزه با بی‌عفتی و بی‌حجابی را یادآور شد و بیان کرد: نباید در مقابله با این پدیده زشت دچار افراط شویم و یا نتوانیم نتیجه‌ای در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بگیریم بلکه بهتر است راهکارهای پیشگیرانه در اولویت و اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/62006/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول