اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه شهادت سالار شهیدان و هفته بسیج

مزار شهدای ورزشکار قم عطرافشانی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم از عطرافشانی مزار شهدای ورزشکار قم در آستانه شهادت سرور و سالار شهیدان و آغاز هفته بسیج خبر داد.

مزار شهدای ورزشکار قم عطرافشانی می‌شود

داوود هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد:‌ در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین در فاصله زمانی اندک تا آغاز برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج، با هماهنگی سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) و اداره کل ورزش و جوانان استان قم، برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه رقابت‌های ورزشی به این مناسبت با عنوان گرامیداشت هفته بسیج و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی نام‌گذاری می‌شود، مراسم و برنامه‌های متنوع فرنگی نیز برگزار خواهیم کرد.

هاشمی عنوان کرد: یکی از مراسم‌های ویژه هفته بسیج امسال برگزاری آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای ورزشکار استان قم است که از ساعت 17 امروز با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران در گلزار شهدای امام‌زاده ابراهیم قم به انجام خواهد رسید.

سرپرست سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم بیان کرد: این مراسم با هدف تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران،‌ در سال‌های دفاع از کیان ایران اسلامی و جنگ حق علیه باطل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور شهدای ورزشکار مطرح در استان قم تصریح کرد: بیشتر شهدای ورزشکار استان قم در رشته‌های فوتبال، رزمی، کشتی، والیبال، بسکتبال و هندبال فعالیت کرده‌اند اما در این بین بازیکنان رشته فوتبال بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

هاشمی خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب‌های مختلف فرهنگی که جوانان جامعه را به روش‌های مختلف به سوی ناهنجاری سوق می‌دهد، زنده کردن آرمان‌ها و یاد و خاطره از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شهدای ورزشکار می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان به ویژه ورزشکاران در امر فرهنگ‌سازی در جامعه و میدان ورزش باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی از جانفشانی این عزیزان به دست آمده است عنوان کرد: شهدای ورزشکار موجب شکوفایی انقلاب شدند زیرا آنان از جان مایه گذاشتند و ما نسبت به این عزیزان احساس وظیفه داریم.

سرپرست سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) استان قم تصریح کرد: روحیه حسینی و عاشورایی بسیجیان گرانقدر بود که کشور را در دوران انقلاب و دفاع مقدس به خوبی هدایت کرد و یاری‌بخش سایر اقشار جامعه شد بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که شهیدان چراغ‌های نورانی هستند که الگویی برای تمام آزادگان، حق‌طلبان و مظلومان جهان محسوب می‌شوند. 

وی یاد آور شد:‌ آخرین اطلاعات گویا این است که‪800 ورزشکار در دوران جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند که از بین این شهدا شش نفر مقام‌های قهرمانی جهان، هفت نفر مقام‌‌های آسیایی و 79 نفر عناوین کشوری را در ویترین افتخارات خود دارند.

انتهای پیام/78002/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول