اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه ـ 25

تمام مساجد دامغان غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: تمام مساجد شهرستان دامغان هم‏زمان با ماه محرم‏الحرام غبارروبی شد.

تمام مساجد دامغان غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، عصر امروز به همت بسیجیان پایگاه‌های شهری و روستایی بانوان و آقایان در شهرستان دامغان، با غباروبی و نظافت مساجد، این مکان‏های مقدس برای عزاداری حسینی آماده شد.

بسیجیان شهرستان دامغان طبق سنت دیرینه و قدیمی در نخستین روزهای ماه محرم، مساجد را غبارروبی می‌کنند و بعد از سیاه‌پوش کردن فضای مسجد، آماده پذیرایی از عزاداران حسینی می‌شوند.

این مراسم معنوی که با همکاری هیئت امنای مساجد برگزار شد، با نوحه‏خوانی و مدیحه‏سرایی و قرائت زیارت عاشورا به صورت دسته‏جمعی و دعا برای فرج حضرت مهدی(عج) به پایان رسید.

یک کارشناس مسائل مذهبی در دامغان درباره فرا رسیدن ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف یک واجب رو به فراموشی است و باید مسلمانان باید به آن بیشتر توجه کنند.

حجت‌الاسلام منصور کوهی بیان کرد: ما باید مثل آینه برای یکدیگر عمل کرده و راستگو و بدون منظور عیوب یکدیگر را بازگو کنیم.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که «اگر از برادر مومن خود می‌خواهی انتقاد کنی، همانند آینه باش؛‌ چرا که آینه بدون سر و صدا عیوب را می‌گوید».

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: آینه فقط عیوب را نشان نمی‌دهد؛ بلکه زیبایی‌ها را هم نشان می‌دهد و عیب‌ها را چند برابر نمی‌کند؛ بلکه همان‏طور که هست نشان می‌دهد و زمانی می‏تواند عیب‌ها را نشان دهد که خود کثیف نباشد.

کوهی اضافه کرد: آینه در عیب‌گویی توقع و انتظاری ندارد؛ بنابراین نباید او را شکست و از این رو، دوستی که عیب فرد را می‌گوید نباید او را آزرد. آینه عیوب را در خود نگه می‌دارد و به کسی جز خودش نشان نمی‌دهد و عیوب را می‌گوید بدون این که تجسس کند.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: آینه عیب ظاهر را می‌گوید و تجسس نمی‌کند و عیوب را رو به رو می‌گوید و به دیگری نشان نمی‌دهد؛ بنابراین باید در امر به معروف و نهی از منکر آینه‌گونه باشیم.

کوهی گفت: مقام معظم رهبری در این باره می‏فرمایند که «حقیقت این است که امر به معروف و نهی از منکر همان حرکت حزب الهی و همان پای‏بندی به اصول است که می‌تواند مقابل انحراف و خطاهای فاحش دنیای امروز بایستد».

وی با بیان اقسام امر به معروف گفت: امر به معروف به روش مخاطب مجازی، تغافلی، تشویقی، هنری صورت می‏گیرد.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: ما به عنوان مسلمان باید از این وظیفه خود چشم‌پوشی نکنیم و این واجب فراموش شده را همیشه به یاد داشته باشیم.

انتهای پیام/74006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول