اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

بقاع متبرکه مازندران غبارروبی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم‌الحرام بقاع متبرکه مازندران غبارروبی می‌شود.

بقاع متبرکه مازندران غبارروبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی گفت: ماه محرم که فرا می‌رسد فضای جامعه رنگ و بوی حسینی می‌گیرد و مردم و ولایتمدار ما برای سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش آماده می‌شوند.

وی افزود: تعداد یک هزار و 322 امامزاده مازندران، 4 هزار و 500 مسجد، یک هزار و 260 حسینیه و 242 تکیه استان آماده‌اند تا مراسمات مذهبی این ایام را همراه با سخنرانی و مداحی و دسته‌روی با شکوه خاصی برگزار کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: در این هفته غبارروبی و عطر افشانی و سیاه پوش کردن حرم مطهر امامزادگان و مساجد و تکایا و حسینیه ها با شور و حال معنوی برگزار می گردد.

سیف‌الله سهرابی ادامه داد: در این غبارروبی و سیاه پوش کردن حضور جوانان و نوجوانان و هیئات مذهبی بسیار پررنگ خواهد بود و همه افراد با طرق مختلف ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) ابراز می دارند.

وی گفت: طرح بصیرت عاشورایی همراه با سخنرانی و مداحی و ایجاد خیمه‌های معرفت در امامزادگان در دهه اول محرم صورت می‌گیرد.

سهرابی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی و سیاه پوش کردن حرم مطهر امامزادگان از آئین‌های ویژه دینی و مذهبی است که همه ساله پیش از فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم امسال با حضور هیات امنا و خادمین بقاع متبرکه مرکز استان صورت می‌پذیرد و همکاری نوجوانان و جوانان و خادمین افتخاری هیات مذهبی وابسته به آستان مقدس امامزادگان وصف‌ناپذیر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: با توجه به گسترش 8 هزار متری صحن و محوطه آستانه مبارکه امامزاده یحیی(ع) ساری با همت شهرداری ساری امسال با حضور عزاداران و هیئات مذهبی به صورت دسته‌روی و زنجیرزنی با شور و حال خاصی در این مکان برپا می‌شود.

انتهای پیام/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول