اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کتابداران گچسارانی صورت گرفت

غبارروبی گلزار شهدای گچساران به مناسبت آغاز هفته کتاب

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، مراسم غبارروبی گلزار شهدای گچساران با حضور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و جمعی از کتابداران و فعالان این عرصه برگزار شد.

غبارروبی گلزار شهدای گچساران به مناسبت آغاز هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جمعی از کتابداران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی گچساران صبح امروز و به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

کتابداران و فعالان عرصه کتاب گچساران طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و بر پیروی از آرمان‌های والای شهیدان تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

قرائت فاتحه، قرائت آیاتی از قرآن مجید و شستشوی قبور با گلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.

* حرکت در مسیر شهدا وظیفه همگان است

رئیس اداره امور کتابخانه‌های گچساران در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی و اقتصادی و عرصه‌های دیگر به برکت دفاع مقدس و خون شهیدان است.

سید فاضل شکرالله‌زاده ابراز داشت: حضور، غبارروبی و گلباران گلزارهای مطهر شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های شهیدان و امام شهیدان یکی از برنامه‌هایی است که در آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به منظور مزین کردن این هفته به یاد و خاطره شهدا برگزار شده است.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و آرمان‌های شهدا تصریح کرد: حرکت در مسیر شهدا وظیفه امروز همه ما و به ویژه نسل جوان بوده و جامعه کتابداران به عنوان یک قشر فرهنگی باید پیشتاز باشند.

شکرالله‌زاده افزود: باید در راستای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با اهداف و آرمان‌های شهیدان و روی آوردن هر چه بیشتر جوانان به مطالعه کتب دفاع مقدس گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه شهیدان حقیقتی هستند که راه و مسیر حق را برای ما روشن کردند، عنوان داشت: هفته کتاب و کتابخوانی را با یاد و خاطره شهدای گرانقدر آغاز کرده و گام برداشتن در مسیری که شهدا ترسیم کرده‌اند را وظیفه خود می‌دانیم.

شکرالله‌زاده از کتابداران خواست تا در طول این هفته اطلاع‌رسانی دقیق و کافی در زمینه فعالیت‌های کتابخانه‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم داشته باشند.

به گزارش فارس، بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «یادگار ماندگار» از 20 تا 27 آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول