اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همنوا با زائران بیت‌الله حرام

مردم باغملک دعای عرفه را بر مزار شهدای گمنام زمزمه می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه باغملک از برگزاری دعای ملکوتی و روحبخش عرفه در کنار مزار شهدای گمنام این شهر خبر داد.

مردم باغملک دعای عرفه را بر مزار شهدای گمنام زمزمه می‌کنند

سید عبدالمطلب رحیمی‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باغملک اظهار داشت: این آیین با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر بعد از ظهر روز پنج شنبه چهارم آبان ماه از ساعت 15 در تپه‌های نورالشهدای محله درویشان باغملک برگزار می‌شود.

این فرمانده سپاه ادامه داد: برگزاری این دعای روحبخش عرفه در کنار شهدای گمنام علاوه بر معنویت قرائت آن باعث صیقل دادن دل‌ها می‌شود زیرا تپه‌های نورالشهدا در محله درویشان با حضور شهدای گمنام عطر خدایی گرفته است.

رحیمی‌حسینی دعای عرفه را یک مناجات عرفانی با خداوند متعال دانست و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در آخرین حج خود این دعای نورانی و پر از معرفت را قرائت کردند.

وی ادامه داد: هر ساله این دعای ملکوتی در سطح شهر برگزار می‌شد ولی امسال همنوا با زائران بیت الله الحرام در صحرای عرفات این دعا در کنار مزار دو شقایق در خون تپیده وطن در تپه‌های نورالشهدا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه باغملک شهدای گمنام را یک ظرفیت بزرگ فرهنگی دانست و اظهار داشت: ما باید از این فرصت پیش آمده برای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نهایت بهره‌وری را ببریم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم برای زیارت شهدای گمنام تصریح کرد: همه مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان خود را مدیون شهدا می‌دانند و به گفته خودشان به زیارت آنها آمدن کوچکترین کاری است که می‌توانند در مقابل رشادت و از جان گذشتگی شهدا برای آنها انجام دهند.

حسینی‌رحیمی شهدا را مایه افتخار و اقتدار ملت ایران دانست و اظهار داشت: بر خود می‌بالیم که خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد تا میزبان دو تن از شقایق‌های خونین ‌گمنام دوران دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول