اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد

احیای امر به معروف در عزاداری‌های حسینی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عزاداری حسینی، بانوان بدحجاب به رعایت حجاب اسلامی دعوت می‌شوند.

احیای امر به معروف در عزاداری‌های حسینی

صادق آریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه‌های ستاد ساماندهی محرم به ویژه در دهه اول عزاداری‌ها، بیش از 100 نفر از بانوان محجبه‌ آموزش دیده در نحوه صحیح امر به معروف و نهی از منکر، بانوان بدحجاب حضور یافته در عزاداری‌ها را به رعایت حجاب درست و پوشش اسلامی توصیه می‌کنند.

وی ادامه داد: این بانوان همزمان با عزاداری‌ها در شب تاسوعا تا روز عاشورای حسینی در مسیرهای اصلی تردد دسته‌ها حضور می‌یابند و نسبت به انجام وظایف خود اقدام می‌کنند.

آریان اضافه کرد: در هر 50 متر دو بانوی محجبه استقرار می‌یابند و ضمن ارشاد بانوان بد حجاب، کارت‌هایی زیبا با مضامین عفاف و حجاب به آنها تقدیم می‌کنند.

این مسئول این اقدام را در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم‌ترین چارچوب‌های قیام عاشورا بود و زمانی که شهر غرق در عزاداری اباعبدالله الحسین می‌شود، زیبنده نیست نگاه عزاداران به گناه آلوده شود.

معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی همچنین در رابطه با اقدامات انجام گرفته در بخش تبلیغات محیطی امر حجاب در این ایام یادآور شد: 100 تیر برد، 10 فیکسچرو یک بیلبورد در مکان‌های مختلف شهر با موضوع حجاب نصب شده و نیز سه پل هوایی به این منظور اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در این ایام در پنج نقطه از شهر اتوبوس‌هایی در قالب پایگاه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود که در آنها کارشناسان مذهبی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر حضور دارند و در رابطه با موضوع حجاب مشاوره می‌دهند.

تشکیل حلقه‌های معرفت در بوستان بانوان قزوین

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: حلقه‌های معرفت عنوان برنامه‌ای است که از شنبه 27 آبان مطابق با دومین روز از ماه محرم در بوستان بانوان آغاز شده و تا پنجم آذرماه برابر با 11 ماه محرم به کار خود ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: مخاطبان اصلی این برنامه بانوانی هستند که به بوستان بانوان مراجعه می‌کنند و نیز هماهنگی‌هایی با برخی دبیرستان‌های دخترانه قزوین صورت گرفته تا دانش‌آموزان این مدارس در این حلقه‌های معرفت حضور پیدا کنند.

آریان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در این برنامه اساتید حوزه علمیه کوثر حضور می‌یابند و نسبت به تبیین قیام عاشورا، پاسخ‌دهی به سئوالات شرعی اقدام می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه حلقه‌های معرفت روزانه بیشتر از 200 نفر مخاطب دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که از انجام این برنامه دنبال می‌شود آشنا کردن بانوان و به ویژه دانشجویان و نسل جوان با فلسفه قیام عاشورا و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی یادآور شد: قرائت زیارت عاشورا و مداحی اهل‌ بیت (ع) نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/2667/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول