اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

فلسفه نهضت عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بزرگ‌ترین هدف امام حسین(ع) احیای ارزش‌های فراموش شده اسلام و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

فلسفه نهضت عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، حاتم ناروئی در همایش هیئت‌های مذهبی و ائمه جماعت مساجد شهر زاهدان، تقوا و دین را موجب ایجاد امنیت در جامعه نامید و اظهار داشت: با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کسب‌ها حلال می‌شود و ظلم و ستم‌ها از بین می‌رود.

وی این ایام را فرصت مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی و بیان مسائل فرهنگی مبتلا به جامعه دانست و افزود: وعاظ و مداحان در ایام عزاداری علاوه بر ذکر مصیبت باید فلسفه قیام امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از اهداف بزرگ این قیام به خوبی تبیین کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معروفاتی که در این قیام مورد توجه امام حسین(ع) قرار گرفت، نماز اول وقت و توجه به این فریضه مهم الهی بود که همه باید به این امر در عزاداری‌ها توجه داشته باشند و از مباحث حاشیه‌ای به شدت پرهیز کنند.

نارویی ادامه داد: فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) به عنوان کانون انسان‌‌سازی منحصر به یک تفکر و یا مذهب خاص نیست، بلکه این مکتب متعلق به همه آزادیخواهان و آزاداندیشان جهان است که باید از این منبع پر فیض الهی برای تعالی و تکامل زندگی فردی و اجتماعی خود بهره‌گیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم از توزیع مجموعه اقلام فرهنگی به هیئت‌های مذهبی در ایام محرم خبر داد و گفت: بسط و گسترش فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) از مهم‌ترین اهداف هیئت‌های مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور از اجتماع بزرگ عاشورائیان برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: این اجتماع بزرگ عزاداران حسینی (ع) همزمان با شب هفتم و هشتم محرم 1434 (هجری قمری) در قالب 170 هیئت مذهبی در شهر زاهدان برگزار خواهد شد. 

به گفته وی اصناف و بازاریان استان در محرم امسال در قالب نمایندگان تذکر لسانی، وظیفه ارشاد و راهنمایی عزاداران حسینی در زمینه پوشش مناسب لباس و پرهیز از اعمال خرافاتی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول