اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری قزوین:

سلامت اجتماعی در گرو اجرای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نجات جامعه و ارتقای سلامت اجتماعی و روانی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

سلامت اجتماعی در گرو اجرای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همایش نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین، رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب قزوین و فرمانده انتظامی این استان برگزار شد.

جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: فلسفه تعیین هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست و قرین شدن این هفته با دهه اول ماه محرم‌الحرام نشان‌دهنده اهمیت این امر است.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: از هر زاویه‌ای که به قیام امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم، نهفته‌هایی در آن وجود دارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم به عمق آن پی برده و پیام آن‌ را کاملا درک کنیم، در واقع از گفتمان حضرت قاسم (ع) تا بیان رسای حضرت زینب (س) عملا آموخته‌هایی برای انسان‌ها دارد که امیدواریم بتوانیم آن را به درستی درک و تبیین کنیم.

انصاری افزود: معتقدیم ماه محرم می‌تواند بسیاری از مؤلفه‌های دینی را با روشنگری بیشتری تبیین کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: راه نجات جامعه و ارتقای سلامت اجتماعی و روانی در گرو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، این فریضه قبل از اینکه یک نگاه حاکمیتی باشد یک نگاه مردمی است که ما به عنوان یک مسلمان مکلف به تبیین و اجرای ارکان این امر هستیم.

وی ادامه داد: امر به معروف شاخص‌های اجتماعی را ارتقا داده و نهی از منکر زنگارهای نامتعارف اجتماعی را اصلاح و رفع می‌کند.

انصاری با بیان اینکه باید مردم به باور عمیق در خصوص لزوم امر به معروف و نهی از منکر برسند، گفت: این فریضه باید به عنوان یک باور عمیق در تمامی افراد جامعه از زن و مرد و پیر و جوان نهادینه شود تا بتوان آن را جامع و کامل به اجرا در آورد.

وی تأکید کرد: در حوزه اجرایی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، معتقد هستیم که باید پیشینه‌ها را اصلاح کنیم تا به موفقیت مورد نظر دست یابیم، چراکه بازگشت از منکر پس از آلوده شدن هزینه‌های گزافی را برای فرد، جامعه و حاکمیت رقم خواهد زد.

انصاری در خصوص تقدم امر به معروف در کارها گفت: ابتدا باید امر به معروف را مد نظر داشته و گام‌های جدی و عمیق در این زمینه برداشت و ذائقه مردم را با امر به معروف تغییر دهیم تا بتوانیم از این ره‌آورد امنیت و سلامت جامعه را ارتقا بخشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اقتدار است نه غرور، چراکه با غرور نمی‌توان آن را به مرحله اجرا درآورد و نیازمند صلابت و شجاعت است نه نخوت و سستی، در این مسیر بهترین مشی این است که با خودباختگی مواجه نشویم.

وی در خصوص لزوم آگاهی آمران به معروف و ناهیان از منکر تصریح کرد: آمران و ناهیان باید از اوضاع و احوال اطراف خود و مسائل آن آگاهی کامل داشته باشند به نحوی که در گفتمان‌های مربوط به این فریضه در مقابل شبهات پاسخ داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به واقعه عاشورای حسینی افزود: عاشورا فرصت مغتنمی است که با نگاه به زوایای آن پیام و فلسفه این حرکت را درک کنیم.

انتهای پیام/77003/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول