اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

اطاعت امر رهبری بالاترین معروف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: بالاترین معروف این است که تمام مدیران و مسئولان گوش به فرمان ولی‌فقیه باشند و ببینند جانشین امام عصر (عج) از آنها چه انتظاری دارد.

اطاعت امر رهبری بالاترین معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع اعضا ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: امام حسین (ع) الگوی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امام و رهبر دلسوز مردم است، بیان داشت: یکی از صفات ویژه معصوم و امامان (ع) این است که خیرخواه، دوستدار و اعلم‌ترین مردم باشد.

ابراهیمی در مورد چگونگی شیوه اصلاح امت ابراز داشت: با گسترش خوبی‌ها و جلوگیری از بدی‌ها می‌توان امت را اصلاح کرد، البته ریشه تمام این کارها محبت و با تفاوت بودن و نه بی‌تفاوتی است.

وی عنوان کرد: به همه می‌گویم اگر دوستدار امام حسین (ع) هستید، باید دوستدار و خیرخواه مردم هم باشید و نگذارید جامعه در خطا و نابودی غرق شود.

ابراهیمی با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر موظف به آموزش و عملیاتی کردن این فریضتین است.

وی اصلاح به شیوه گسترش امر به معروف و نهی از منکر را هدف مهم امام حسین (ع) در واقعه کربلا ذکر و عنوان کرد: دلیل تشکیل دادن جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم برای تحقق این هدف است.

ابراهیمی افزود: بعضی فساد را در جامعه بیشتر می‌کنند و نام آن را اصلاح می‌گذارند در حالی که اصلاح درست اصلاحی بود که سیدالشهدا (ع) انجام دادند، ایشان با محبت مردم را اصلاح کردند و موجب ‌شدند که معروف‌ها در جامعه گسترش پیدا کند و منکرات، زشتی‌ها و پلیدی‌ها از بین برود.

وی با بیان اینکه معروف یعنی آن چه که عقل و شرع آن را می‌پسندد و مُنکر امری است که عقل و شرع به آن «نه» می‌گوید، ابراز داشت: مهم‌ترین معروف‌ها و منکرات را پیامبر اکرم (ص) در روز عید غدیر تبیین کردند.

امام جمعه بافت گفت: سرآمد و راس تمام معروف‌ها پذیرش ولایت امیرالمومنان علی (ع) و 11 فرزند ایشان است و مردم باید تابع امام حق باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: سرآمد و راس تمام منکرات هم این است که مردم امام حق را نپذیرند و بر اساس این فرمایش نخستین کاری که ما باید انجام دهیم، پذیرش ولایت‌فقیه است و ما باید با بصیرت حامی امام حق باشیم و به نظام اسلامی کمک کنیم تا مردم و مسئولان مسئولیتی که دارند را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین معروف این است که تمام مدیران و مسئولان گوش به فرمان ولی‌فقیه باشد تا ببینند جانشین امام عصر (عج) از آنها چه انتظاری دارد و راس و سرآمد تمام منکرات این است که سخن ولی‌فقیه زمین بماند.

ابراهیمی ابراز داشت: در نظام اسلامی و در مورد امر به معروف و نهی از منکر فقط تذکر زبانی واجب است و بقیه آن به دست دستگاه قضا و نیروی انتظامی است.

ابراهیمی اذعان داشت: اسلام به گونه‌ای طراحی شده است که با نظارت همگانی فساد از جامعه برداشته شود، اما اگر کوتاهی کنیم فساد در جامعه زیاد می‌شود و ارزش‌های دینی از بین می‌رود در جامعه اسلامی باید شیوه‌های صحیح تذکر را در نظر بگیریم و با زبان نرم تذکر دهیم.

انتهای پیام/80019/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول