اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل کنگره شهدای روحانی:

جمهوری ‌اسلامی کانون توان‌بخشی بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیرکل کنگره شهدای روحانی گفت: جمهوری ‌اسلامی کانون توان‌بخشی بیداری اسلامی در جهان است.

جمهوری ‌اسلامی کانون توان‌بخشی بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا درمان نیازهای امروز جامعه است، اظهار کرد: برخی از قهوه‌خانه‌های سنتی و مکان‌های خاص کج‌روی کرده‌اند که باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نباید به دیگران با دیده تحقیر نگاه شود، تصریح کرد: نقد باید آگاهانه، منصفانه، خیرخواهانه و اصلاحی باشد و زمانی منصفانه است که حقیقت بیان شود و حب و بغض‌های سیاسی در آن دخیل نباشند.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی با اشاره به اینکه نباید حقیقت را وارونه جلوه داد و باید تقوا رعایت شود، افزود: اگر کسی خود را در جایگاه مسئولیت قرار دهد و مورد نقد قرار نگیرد باید به زندگی شخصی خود بپردازد و اگر کسی در کاری علم نداشته باشد نباید سراغ آن برود.

وی با تصریح بر اینکه ولایت‌فقیه ریشه در اعتقادها و باورهای دینی مردم دارد، ابراز کرد: در جامعه اسلامی ولایت‌فقیه امام امت است و کسی حق ندارد به وی توهین کند و به هر شکلی نمی‌توان نقد کرد.

ذوالنوری نقش اصلی و محوری مردم در حکومت دینی را پر رنگ خواند و ابراز کرد: قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف است.

وی، امر به معروف و نهی از منکر را اساس حیات جامعه دینی نامید و بیان کرد: فریضه‌های دینی با امر به معروف و نهی از منکر باقی می‌مانند.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر که محوری‌ترین عنصر قیام امام حسین (ع) بود انجام نشود خداوند اشرار را بر جامعه حکومت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 مجتهد در مجلس خبرگان رهبری امر تشخیص واجدالشرایط و شرایط رهبری را رصد می‌کنند، تصریح کرد: اگر به اصولی که دین کامل اسلام تعیین کرده است پای‌بند باشیم دچار مشکل نمی‌شویم و از حوادث تاریخی باید برای امروز درس بگیریم.

ذوالنوری با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم نظام خود را آسان به دست نیاورده‌اند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم تا انحراف، بی‌عدالتی و گناه در جامعه رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دنیای استکبار از وجود جمهوری اسلامی وحشت کرده و جمهوری‌اسلامی کانون توان‌بخشی بیداری اسلامی در جهان است.

این مسئول با اشاره به اهتزاز پرچم نظام اسلامی در ایران، خاطرنشان کرد: الگوی انقلاب اسلامی در منطقه در حال گسترش است.

وی دفاع از نظام اسلامی را بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر دانست و متذکر شد: تعالی انسان با امر به معروف و نهی از منکر امکانپذیر می‌شود.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول