اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متولی حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب:

استقرار جمهوری اسلامی حیات دوباره اسلام است

خبرگزاری فارس: متولی حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب گفت: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حیات دوباره اسلام و هدیه‌ای الهی است.

استقرار جمهوری اسلامی حیات دوباره اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سرپل‌ذهاب، حسینیه سیدالشهدا (ع) محله فولادی واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب، قدیمی‌ترین حسینیه این شهرستان است و قدمت آن به یک قرن می‌رسد.

حسین فولادی، خادم‌الحسین و متولی حسینیه سیدالشهدا (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سرپل‌ذهاب اظهار کرد: نام امام حسین (ع) در سرتاسر گیتی طنین‌انداز است و عظمت اسم سیدالشهدا (ع) در آسمان و زمین غیر قابل توصیف است.

فولادی بیان داشت: ایام محرم که فرا می‌رسد،‌گویی آسمان و زمین را غوغایی در برمی‌گیرد و همه کائنات برای امام حسین (ع) و یاران باوفایشان اندوهگین می‌شوند.

وی با بیان خاطراتی از حاجت گرفتن افراد مختلف از توسل به امام حسین (ع)، تاکید کرد: طی سالیان قبل از پیروزی انقلاب و در دوران حکومت رژیم منحوس ستم‌شاهی، مردم نمی‌توانستند آزادانه برای سرور و سالار شهیدان عزاداری کنند و به طرق مختلف با مخالفت حکومت طاغوت روبرو می‌شدند.

فولادی با اشاره به ارادت ایرانیان به سیدالشهدا (ع) ادامه داد: درس‌هایی که بشریت از قیام امام حسین (ع) گرفته، درس آزادگی و انسانیت است و امام حسین (ع) به ما یاد داد در مقابل ظلم و استبداد بایستیم.

وی فرهنگ عاشورایی را سرشار از آموزه‌های ارزشمند و الهی عنوان کرد و افزود: حکومت فاسد پهلوی از ترس بیدار شدن مردم و ایستادن در مقابل استبداد شاهنشاهی، با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع)، تلاش می‌کرد مراسمات عزاداری در هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد برگزار نشود، اما باز هم  ماندگاری حرکت امام حسین (ع) و ایمان مردم نمی‌گذاشت چنین هدف نادرستی محقق شود.

فولادی استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک هدیه الهی اعلام کرد و گفت: از برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه حاکم شده و مردم می‌توانند با بصیرت به اعتقاداتشان بپردازند.

فولادی با بیان رسم و رسومات سنتی مراسمات محرم، خاطرنشان کرد: امروزه روحانیت نقش موثری در جامعه و در برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) دارد، چرا که علما و روحانیان با اشراف خود به موضوعات دینی، مسائل شرعی و واقعه عاشورا را برای مردم بیان می‌کنند و موجب می‌شوند مردم از این حرکت عظیم، درس‌های زیادی بگیرند.

وی مداحی را عرصه مدیحه‌سرایی اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد:‌ مداحان می‌توانند با اشعار مناسب،‌ از قیام امام حسین (ع) برای جامعه امروز موضوعات مناسب بیان کنند و موجب جذب جوانان به سوی هیئت‌ها و حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شوند.

فولادی در پایان ملت ایران را متکی به مکتب اهل بیت (ع) توصیف کرد و گفت: ملت ایران می‌تواند با حفظ ایمان و وحدت، الگویی برای تمام دنیا باشد.

انتهای پیام/2700/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول