اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

فصل‌الخطاب جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: فصل‌الخطاب نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع ولایت فقیه است.

فصل‌الخطاب جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد ظهر امروز در همایش بصیرت عاشورایی که در مدرسه حبیبیه شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: کلمات پاک و طیب به سوی خداوند می‌رود و پرواز دهنده این کلمات طیب، عمل صالح است.

وی با اشاره به حضور طلایه‌داران عرصه تبلیغ در این همایش افزود: شرط قبولی اعمال صالح، پذیرش و قبول ولایت است.

امام جمعه فردوس فصل‌الخطاب نظام جمهوری اسلامی را موضوع ولایت دانست و تصریح کرد: تنها ویژگی که نظام جمهوری اسلامی را از همه حکومت‌های گوناگون جهان متمایز می‌کند موضوع ولایت است.

بابایی ماهانی‌نژاد به نقش موثر مبلغان دینی در انتقال فرهنگ دینی و اسلامی به جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نباید موضوع تبلیغ را تنها به دهه محرم منحصر کنیم بلکه تبلیغ باید در همه ایام سال انجام شود.

وی بر حضور مبلغان دینی در مدارس، دانشگاه‌ها و روستاهای سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: مناطق دورافتاده و محرومی در سطح کشور وجود دارد که تاکنون حتی برای یک بار نیز مبلغ دینی به این مناطق اعزام نشده‌اند.

*برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در 5 امامزاده فردوس

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان فردوس نیز از برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در پنج امامزاده این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی گفت: این همایش در بارگاه امامزادگان سلطان ابراهیم و سلطان محمد(ع) فردوس، امامزادگان سلطان احمد و سلطان ابوالحسن روستای مهوید، امامزاده سلطان ابوالقاسم روستای سرند، امامزاده سلطان کریم‌شاه روستای خانیک و بارگاه امامزاده سید جلیل روستای امرودکان برگزار می‌شود.

وی افزود: عاشورا صرفاً برای مردم یک حادثه نیست بلکه به عنوان یک فرهنگ مستمر در میان مردم جا گرفته و اگر امروز سر سفره‌ نظام جمهوری اسلامی از نعمت‌های اسلام و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) استفاده می‌کنیم به برکت خون امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه فردوس تصریح کرد: اگر امروز دشمنان نتوانسته‌اند به نظام مقدس جمهوری اسلامی صدمه‌ای وارد کنند به سبب جاری شدن فرهنگ عاشورایی در خون و جسم مردم است.

خدایی احیا و تبلیغ وقف را یکی از وظایف ذاتی اداره اوقاف و امورخیریه دانست و یادآور شد: به منظور تبیین نقش امامت و ولایت و همچنین اجرای نیات واقفان، عواید 171 موقوفه در ایام محرم و صفر برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) هزینه می‌شود.

این همایش از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس برگزار و طلایه‌داران عرصه تبلیغ  نیز از محل موقوفات منطبق اطعام شدند.

انتهای پیام/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول