اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

جمهوری اسلامی به دنبال ارتقای آگاهی مردم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: هدف جمهوری اسلامی کشورگشایی و زورگویی نیست بلکه هدف این است که مردم آگاه و روشن شوند.

جمهوری اسلامی به دنبال ارتقای آگاهی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از سپاهیان قرارگاه کوثر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند به دل‌ها و اعمال انسان نگاه می‌کند و کاری به قیافه و سمت‌های دنیوی ندارد بلکه آنچه به درد آخرت می‌خورد قلب پاک است.

وی با تاکید بر مداومت در خواندن زیارت امیرالمؤمنین(ع) گفت: این زیارت از معدود زیارت‌هایی است که مظلومیت امام علی(ع) را در اذهان مجسم می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر چهره علی(ع) مظلوم است.

این مرجع تقلید با اشاره به فلسفه حروف مقطعه در قرآن کریم عنوان کرد: اول تا آخر سوره‌های قرآن دارای حروف مقطعه است که اگر آنها را جدا کرده و کنار هم بگذارید و مکررات را حذف کنید جمله «صراط علی حق نمسکه» در می‌آید.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه امروز عصر جاهلیت را طی می‌کند، ابراز داشت: یکی از رسالت‌های مهم من و شما این است که بتوانیم این جامعه را آگاه کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطر نشان کرد: هنوز مردم به خوبی نمی‌دانند شیعه چه مقامی است و آن را ملت زور و دیکتاتور می‌خوانند در حالی که حقیقت این نیست.

وی با اشاره به گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی افزود: ایران اسلامی در این مدت به کدام کشور حمله کرده است؟ حتی به کوچکترین کشور همسایه خود نگاه تعرض‌آمیز نداشته است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی کشورگشایی و زورگویی نیست بلکه هدف این است که مردم آگاه و روشن شوند و آن معنا امروز نفوذ خود را کرده و مردم دنبال آن هستند که ببینند روحانیت چه می‌گوید؟ پس معلوم می‌شود مردم دنبال واقعیت هستند و من و شما باید آن واقعیت را به مردم بگوییم.

وی بر اساس آیاتی از قرآن کریم وظیفه علما را یاد گرفتن تفقه و پیاده کردن آن در جامعه عنوان کرد و افزود: بر اساس روایات رسیده، علم مانند آب است و هر کسی همانطور که به آب نیازمند است به علم هم نیازمند است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه راه یکی و بیراهه بی‌انتهاست، یادآور شد: بیایید مردم را بدون جسارت روشن و آگاه کنید؛ با تمام گروه‌ها صحبت کنید اما هیچ‌گاه جسارت و بد برخورد نکنید.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول