اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر مسائل مهدویت:

جمهوری اسلامی ایران نخستین حکومت شیعه در جهان است

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر مسائل مهدویت گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین حکومت تشیع در جهان به شمار می‌آید و باید قدر این حکومت را دانست.

جمهوری اسلامی ایران نخستین حکومت شیعه در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حجت‌الاسلام هادی حسین‌زاده ظهر امروز در سومین دوره همایش انتظار مثبت در تعجیل فرج شهرستان دزفول اظهار داشت: همیشه تاریخ شیعه در اقلیت بوده است و در شرایط کنونی نخستین باری است که شیعه به حکومت‌داری رسیده است و باید قدر این حکومت شیعی را دانست و از آن حفاظت کرد.

وی افزود: تشیع به نوعی مغز اسلام و اصل اسلام است و آنچه از درستی‌ها و افتخارات اسلام وجود دارد در شیعه موجود است و همه مسائل در این مذهب برگرفته شده از سنت پیامبر اکرم(ص) و احادیث معتبری است که به جای مانده است که به این دلیل هیچ خللی بر مبانی والای آن وارد نیست.

حسین‌پور با اشاره به اینکه باید زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) را انجام دهیم، تاکید کرد: بر اساس احادیث معتبر موجود زمانی امام زمان(عج) ظهور می‌کند که جهان پر از ظلم و جور شده باشد ولی نباید برای فراهم آوری زمینه ظهور ظلم و جور کنیم تا امام زمان ظهور کند که این برداشت بسیار سطحی از احادیث انتظار امام زمان(عج) است.

این پژوهشگر مسائل مهدویت با اشاره به اینکه باید کوشید تا به صورت عملی انتظار فرج داشته باشیم، خاطر نشان کرد: انتظار فرج باید در اعمال و رفتار ما مبرهن باشد و در این باره باید رفتار خود را برای ظهور امام زمان(عج) اصلاح کنیم و در این باره تلاش زیادی نیاز است.

وی تاکید کرد: انتظار فرج تنها به دعا خواندن و عشق و محبت به امام زمان(عج) نیست بلکه باید تلاش کنیم تا به صورت عملی و واقعی در این باره گام برداریم.

حسین‌پور برگزاری چنین همایش‌هایی را بسیار مؤثر دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا معارفی که در این همایش‌ها ارائه می‌شود فرا بگیریم و در راستای عملی شدن آن‌ها بکوشیم.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول