اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دستاوردهای جمهوری اسلامی نتیجه حسینی بودن نظام است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی حسینی و پیرو مکتب عاشوراست و پیروزی‎ها و موفقیت‌های این نظام در مقاطع مختلف نیز نتیجه همین اعتقاد و حسینی بودن نظام و انقلاب است.

دستاوردهای جمهوری اسلامی نتیجه حسینی بودن نظام است

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‎الله شیخ هادی عباسی خراسانی بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع)، به مصیبت‎های واقعه کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: انسان‎های مؤمن در کوره بلا آزمایش و ساخته می‏شوند.

وی با بیان اینکه انسان دلبسته به مظاهر دنیا توانی برای پرواز ندارد، افزود: امام حسین(ع) آنچنان زمان و مکان را تسخیر کردند که در نتیجه آن عاشورا و کربلا به وجود آمد.

استاد حوزه علمیه قم، امام حسین را مظهر تقوا و طهارت دانست و تصریح کرد: کربلا نقطه ظهور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

آیت‎الله عباسی ادامه داد: انس امروز ما با جایگاه ظهوری امام حسین(ع) است و کربلا نقطه هجرت و اوج ظهوری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی حسینی و پیرو مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: پیروزی‎ها و موفقیت‌های این نظام در مقاطع مختلف نیز نتیجه همین اعتقاد و حسینی بودن نظام و انقلاب است.

این مبلغ علوم دینی تصریح کرد: آنانی که احیاناً دم از ملیّت و ملی‌گرایی می‎زنند باید بدانند که شعار بچه‎های ما در جبهه‌های نبرد فریاد یا حسین بود و با فریاد ملیّت پیروز نشدند.

آیت الله عباسی افزود: رزمندگان ما با سرودهای ملی سرزمین را فتح نکردند بلکه با شعار یا زهرا(س) موفق شدند و تا وقتی که این حالت‎ها با ما باشد، دشمن نمی‌تواند شکستمان دهد.

وی همچنین رسالت مداحان را در ترویج تاریخ اهل بیت عصمت و طهارت مهم و تعیین کننده برشمرد و گفت: مداحان باید با بهره‌گیری از شیوه‌های مناسب، معارف اهل بیت عصمت و طهارت را هنرمندانه به مخاطب انتقال دهند.

استاد حوزه علمیه قم به اجر معنوی ذکر مصائب و فضائل عصمت و طهارت اشاره کرد و گفت: مداحان قدر این نعمت الهی که خداوند به آنها ارزانی داشته را بدانند و با مطالعه کافی در ترویج سیره معصومین و اهل بیت (ع) تلاش کنند. 

انتهای پیام/68001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول