اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حل مشکل صدور پروانه

بالاخره ساخت و ساز در شهر زلزله‌زده ورزقان شتاب می‌گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار ورزقان گفت: مشکل صدور پروانه ساخت و ساز در شهر ورزقان حل شد.

بالاخره ساخت و ساز در شهر زلزله‌زده ورزقان شتاب می‌گیرد

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با مستقر شدن 4 اکیپ نظام مهندسی در ورزقان و حل مشکل صدور پروانه که عمدتاً در بخش تأیید نقشه‌های ساختمانی تمرکز داشت ساخت و ساز در خود ورزقان نیز سرعت می‌گیرد.

وی افزود: تا آخر هفته گذشته 450 مورد پروانه برای ساختمان‌های تخریبی در شهر ورزقان صادر شده است. 

فروغی با اشاره به واحدهای تخریبی در شهر ورزقان تصریح کرد: معرفی 143 واحد به بانک‌های عامل، انعقاد قرارداد 90، 64 واحد در مرحله اول دریافت وام، پنج واحد در مرحله دوم دریافت وام، پرداخت کمک بلاعوض 10 میلیون ریالی به 20 واحد از جمله اقدامات صورت گرفته در شهر ورزقان به منظور ساخت مساکن تخریب شده است.

وی در مورد واحدهای تعمیری نیز اظهار کرد: 536 واحد مراحل تعمیر ساختمان‌های خود را آغاز کرده‌اند.

نماینده وزارت کشور در شهرستان ورزقان قبلاً از نصب 700 کانکس در شهر ورزقان خبر داده بود که جایگزین چادرهای برپا شده برای آسیب‌دیدگان می‌شوند.

این کانکس‌ها به جای 20 میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان داده می‌شود و با توجه به عدم پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز در خود شهر ورزقان که عمدتاً ناشی از عدم صدور پروانه بود از مدت‌ها قبل به دلیل آغاز سرما و عدم ایمنی در چادرها به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد و آتش‌سوزی این پناهگاه‌ها پیش‌بینی می‌شد.

خاطر‌نشان می‌شود؛ هفته پیش نیز نماینده ورزقان در مجلس در گفت‌وگویی با فارس از کندی صدور پروانه و آغاز عملیات ساخت و ساز در شهر ورزقان با تأخیر 50 تا 60 روزه در مقایسه با سایر قسمت‌های آسیب‌دیده از زلزله گله‌مند بود. 

در زلزله 21 مردادماه و پس‌لرزه‌های آن نزدیک به یک‌هزار و 500 واحد مسکونی در خود شهر ورزقان دچار آسیب شدند که از این تعداد نزدیک به 800 واحد صد درصد تخریب و نیاز به احداث از پی داشته و 700 واحد نیز جزو واحدهای تعمیری ثبت شده‌اند. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول