اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تشکیل تعاونی‌ها وابستگی به بانک‌ها را کم می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه همه ما منتظر نوکری و التماس به بانک‌ها هستیم و به سراغ سایر منابع نمی‌رویم که با تشکیل تعاونی‌ها دیگر منت‌کش بانک‌ها نخواهیم بود.

تشکیل تعاونی‌ها وابستگی به بانک‌ها را کم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری شامگاه امروز در نشست کارگروه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کار دسته‌جمعی و تعاونی اظهار کرد: انتظار روزی را می‌کشم که در این کشور بانک‌ها به روزی بیافتند که کسی جواب سلام آن‌ها را هم ندهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا کی ما باید نوکری بانک‌ها را بکنیم و برای راه‌اندازی یک کسب و کار و یا تزریق پول به واحدهای تولیدی به بانک‌ها التماس کنیم و نوکری آن‌ها را بکنیم.

وی گفت: از درب شیشه‌ای بانک‌ها که وارد شویم، کنتور بانک شروع می‌کند به پول انداختن و در این شرایط باید به فکر تامین منابع مالی خود از روش‌های دیگر باشیم.

صابری با اشاره به برخی منابع دیگر تامین پول مورد نیاز یک کسب و کار و یک محصول صادراتی گفت: همین سود سهام عدالت که به شرکتی داده می‌شود تا سهامداران را منتفع کند و نه من و نه رئیس سازمان اقتصاد و دارایی نمی‌دانم که چه می‌کند، از منابع تامین مالی است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پول‌ها در جای دیگری گم است و کسی سراغ آن‌ها نمی‌رود، متاسفانه همه ما منتظر نوکری و التماس به بانک‌ها هستیم و به سراغ سایر منابع نمی‌رویم.

* با تشکیل تعاونی می‌توان منت‌کش بانک‌ها نبود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ اگر به عنوان مثال همه تولید کننده‌های سیب درختی در این استان مبلغ یارانه یک ماه خود را اختصاص دهند و یک تعاونی تشکیل دهند، نیاز آن‌ها به منابع بانکی کاهش چشمگیری می‌یابد.

وی از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با انجام نشست‌هایی با بخش خصوصی به راهکارهایی برسند که وابستگی به منابع بانک‌ها کم شود.

صابری با تأیید گزارش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: نبود تجار توانمند، تولید نشدن محصولات صادراتی و نبود حمایت‌ها و زیرساخت‌ها از مهم‌ترین دلایل پایین بودن صادرات در کهگیلویه و بویراحمد است.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ادارات متولی زمینه ورود تشکل‌های غیردولتی را به عرصه بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی این استان باز کنند زیرا این تشکل‌ها می‌توانند کمک‌های بسیار خوبی به رشد صادرات انجام دهند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول