اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی:

کمبود واگن صادراتی باید در سطح ملی پیگیری شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: کمبود واگن صادراتی باید در سطح ملی پیگیری شود.

کمبود واگن صادراتی باید در سطح ملی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود سیادت صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌رضوی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد اظهار کرد: مسئولیت برگزاری این همایش از تیرماه سال جاری از سوی وزارت صنایع و معادن به اتحادیه صادرکنندگان داده شد.

وی اضافه کرد: این همایش با دو رویکرد متفاوت برگزار شده است؛ نخست توسعه صادرات استان در سطح کشوری و دیگر برآورده شدن نیازهای صادرات در حوزه‌های مختلف و با برگزاری این همایش امید است شاهد تغییرات شگرف در صادرات استان خراسان‌رضوی و کشور باشیم.

سیادت با اشاره به مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان کشور خاطرنشان کرد: کمبود واگن صادراتی اساسی‌ترین مشکل صادرکنندگان کشور است که بخشی از این کمبود در خراسان‌رضوی قابل حل بوده اما به شکل جدی‌تر باید در سطح ملی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی برای نخستین‌بار طرح خوبی کلید خورده که می‌تواند مشکلات عمده صادرات ریلی را که اخیرا مضاعف شده بهبود بخشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی با بیان اینکه راه‌آهن تعرفه را با مطالبات ارز عنوان کرده یادآور شد: استفاده از واگن‌هایی که از قزاقستان و ازبکستان در حال ترانزیت هستند فقط در مسیر رفت کارگشا بوده و در برگشت نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

سیادت اظهار کرد: در بحث تراکم ماشین‌‌ها در مبدا خروجی بیش از 2 هزار کامیون در مرز سرخس و یک‌هزار کامیون در لطف‌آباد متراکم هستند؛ همچنین ماشین‌های سوخت که از عراق به سمت افغانستان می‌رود سبب ایجاد مشکلات متعدد می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌آهن تعرفه را به همراه مطالبات ارزی عنوان کرده و این در حالی است که سهم صادرات از مصوبات بانکی، بخشی ملی و بخشی استانی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفت: مشکل اینجاست که سهم مصوب خود را برای صادرات نمی‌توانیم از بانک بگیریم و سیستم بانکی نیز همکاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما خواهان بازنگری در مسیر و روند صادرات و عملکرد بانک‌ها هستیم چرا که با وجود تشدید تحریم‌ها شرایط جدید صادرات مشکلات این بخش را دو چندان کرده است.

سیادت با تاکید بر همراهی صادرکنندگان با دولت و نظام یادآور شد: همراهی با دولت و نظام را در تحریم وظیفه خود می‌دانیم، هم در بازگردانی ارز بانکی و هم در تحریم و هم در اجرا و ابلاغ دستورالعملها، اما دولت نیز باید نگاه جدی به خسارات وارده در بخش صادرات داشته باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفت: بستر پیشرفت با افزایش آرامش و تعامل در فضای داخلی کشور صورت می‌گیرد و باید در مقدمه به ایجاد آرامش و افزایش تعامل در فضای داخلی بپردازیم.

انتهای پیام/70005/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول