اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

صادرات فارس تا نقطه مطلوب فاصله دارد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: صادرات این استان با وجود رشد قابل توجه خود هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

صادرات فارس تا نقطه مطلوب فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین در مراسم روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی شیراز اظهار داشت: رشد صادرات این استان در نیمه نخست سال جاری قابل تقدیر است.

استاندار فارس ابراز داشت: اینکه در نیمه نخست سال هدف مشخص حوزه صادرات تحقق یافت ارزشمند است اما هنوز فارس ظرفیت‌های بیشتری دارد.

وی گفت: دست یافتن به اهدافی که حداقل است اعتقادی ندارم و از بخش خصوصی می‌خواهم تا پایان سال رشد بیشتری را در حوزه صادرات رقم بزنند.

صادق عابدین تصریح کرد: بخش خصوصی در نگاه مدیریتی من بخشی مستقل از دولت نیست و همگی باید تلاش کنیم تا تمام ظرفیت‌های این استان تحقق یابند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: آمار صادرات کشورهای جهان نشان می‌دهد که هنوز با جایگاه مناسب فاصله داریم و همگی باید با عزمی مضاعف فارس را به جایگاه واقعی خود در بخش صادرات برسانیم.

وی افزود: در شرایطی که به لطف تحریم محدودیت‌هایی برای حوزه نفت ایجاد شده باید با رشد صادرات غیر نفتی اقتصاد خود را متحول کنیم.

صادق عابدین با اشاره به محصولات ممتاز استان فارس در حوزه کشاورزی ابراز داشت: این محصولات می‌توانند تبدیل به بهترین برندها در عرصه بین‌المللی شوند که همت صادرکنندگان را می‌طلبد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین طی سخنانی ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال جاری صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی بیش از 91 درصد و از لحاظ ارزشی بیش از 135 درصد رشد‌یافته است.

غفار صفری گفت: بخش صنعت در صادرات هفت ماهه امسال 40 درصد سهم داشت، بخش معدن با 27 درصد و بخش کشاورزی با 27 درصد جایگاه بعدی را در اختیار دارند.

صفری اضافه کرد: همچنین فرش دستباف و صنایع دستی فارس نیز شش درصد از سهم صادرات این استان را در اختیار داشتند.

به گزارش فارس، مراسم روز ملی صادرات با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز در حالی در شیراز برگزار شد که افتتاح صندوق ملی ضمانت از صادرات، تجلیل از صادرکنندگان نمونه این استان و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صادرات از بخش‌های جنبی این آیین بود.

انتهای پیام/ 2448/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول