اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

11 درصد رشد صادرات کشور متعلق به اصفهان است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در هفت ماه سال جاری 11 درصد افزایش صادرات کشور متعلق به استان اصفهان بوده است.

11 درصد رشد صادرات کشور متعلق به اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در ششمین اجلاس رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: صادرات کشور تاکنون نسبت به سال گذشته رشد 45 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در کشور، رتبه‌های نخست فراوانی را در سطح تولیدات و صنایع مختلف دارد، تصریح کرد: اصفهان رتبه نخست تولید شیر، گوشت، مرغ و مصالح ساختمانی از جمله سنگ را داراست و در سال جاری 77 درصد از سیمان کشور توسط کارخانه‌های اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: هشت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که در کنار آنها طرح‌های عملی بی‌شماری نیز اجرایی می‌شود، همان‌گونه که نخستین شهرک علمی تحقیقاتی با 3 هزار مبدع و دانشمند را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه موسسه رویان با تحقیقات خود بر روی سلول‌های بنیادی، جایگاه هشتم را در میان کشورهای جهان دارد، اضافه کرد: تمام این موفقیت‌ها در نتیجه زحمات و تلاش خیران مدرسه‌ساز است که چنین نیروهای باسواد و موفقی را تربیت کرده و در اختیار جامعه قرار داده است.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه کمک به هم‌نوع تنها در عرصه جبهه و جنگ خلاصه نمی‌شود، تاکید کرد: تاریخ در مقاطع مختلف تاریخی نشان داده است که خیران در تمام عرصه‌ها پیشگام بوده و امروز شاهد مولفه‌های آن در جامعه و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: انگیزه آرمانی و انسانی این خیران بیش از هر چیز دیگری ارزشمند است به ویژه در جامعه‌ پر شر و شوری که در جوامع بین‌الملل حاکم است.

استاندار اصفهان اقدامات خیرخواهانه خیران را تنها در حوزه مدرسه‌سازی نداست و افزود: در حوزه‌هایی مانند بهداشت و درمان، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، مسکن و امور بهزیستی و دیگر حوزه‌ها، خیران دلسوزی هستند که اقدامات مهمی را انجام داده و می‌دهند.

انتهای پیام/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول