اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است و باید در این بخش فعالیت‌ها گسترش پیدا کند.

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه صادرات غیرنفتی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌رضوی در مشهد اظهار کرد: موضع‌گیری امروز دشمن به مراتب از دهه‌های گذشته جدی‌تر و تهدیدآمیزتر است؛ اما توان آن را داریم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی درست و ایستادگی رمز پیروزی و گذر از این شرایط خاص امروز است و در راس این برنامه‌ریزی‌ها، کاهش وابستگی به صادرات نفتی و توسعه صادرات غیرنفتی است.

پژمانفر تصریح کرد: کمیته‌ای در کشور با موضوع تجارت باید ایجاد گردد و به ‌وسیله آن به شکل جدی مشکلات این بخش و مطالبات آن بررسی و از سوی تمام دستگاه‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

وی اذعان کرد: تجارت؛ نبض توسعه اقتصاد هر ملتی است و امروز باید دولت در بخش بازگردانی مالیات‌ها و حمایت از صادرکنندگان به توسعه اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی همدلی و انسجام را مهم‌ترین عامل موفقیت و توسعه دانست و یادآور شد: همه آحاد ملت و دستگاه‌ها چه خصوصی و چه دولتی؛ باید بر این باور باشند که در یک خط و زیر یک پرچم با یک هدف واحد حرکت کنند.

پژمانفر، استانداران را بانی توسعه صادرات استان‌ها دانست و گفت: مسائل صادرات در استان‌ها باید توسط استاندار حل شود و مسائل جدی‌تر توسط نمایندگان به مجلس ارجاع داده شود.

وی تاکید کرد: در بخش اعتبارات باید هر ارگان و بخشی با مسئولیت‌پذیری به انجام صحیح کار خود بپردازد و موضوع تامین و جذب اعتبارات در سال 92 به‌طور جدی و ویژه بررسی می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی حمایت از تولید را گامی اساسی در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های قوی، سرمایه‌های غنی با برنامه‌ریزی درست و ایجاد تعامل بیشتر باید به حمایت از تولید بپردازیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: افزایش خط تولید نیازمند حمایت است، اما پیش از آن باید فکری جدی در ارتباط با ممنوعیت خام‌فروشی ذخائر نفتی کرد.

انتهای پیام/ 70001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول