اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت یک صادر‌کننده از مشکلات و موانع صادرات‌

صدور بخشنامه‌های مکرر صادراتی / چرا باید ‌برای صادرات تعرفه پرداخت کرد؟

خبرگزاری فارس: یک صادرکننده نمونه در همدان گفت: صدور بخشنامه‌های مکرر صادراتی در حوزه اقتصاد را خطرناک است که اگر این بخشنامه‌ها ناگهانی و مکرر صادر شود نحوه کار را مختل می‌کند.

صدور بخشنامه‌های مکرر صادراتی / چرا باید ‌برای صادرات تعرفه پرداخت کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منوچهر رضایی ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان به مشکلات و موانع صادراتی اشاره کرد و افزود: نابسامانی در نرخ ارز یکی از مشکلات فعالان عرصه صادراتی است که به طوری که در یک سال گذشته معضلاتی را برای این قشر به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: این نابسامانی قابلیت مدیریت را از مدیران اقتصادی می‌گیرد که برای این کار باید نرخ واحدی را در ارز مطرح کنیم تا صادرکننده بتواند کالاهایی را صادر و وارد کند.

این صادرکننده نمونه با بیان اینکه ما توانسته‌ایم با سیاست‌های داخلی تحریم‌ها را دور بزنیم، افزود: با وجود اینکه تحریم‌ها موجب از دست رفتن بازارهای تجاری شده است اما با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته‌ایم بر این تحریم‌ها چیره شویم.

وی به تعامل بین تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعامل بین این دو قشر ایجاد شده است به طوری که ارز حاصل از صادرات کالاها از طریق صادرکنندگان در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد که این بسیار مناسب است.

رضایی صدور بخشنامه‌های مکرر صادراتی در حوزه اقتصاد را خطرناک عنوان کرد و گفت: یک فعال اقتصادی باید بتواند بر مبنای کار خود برنامه‌ریزی منطقی داشته باشد که اگر این بخشنامه‌ها ناگهانی و مکرر صادر شود نحوه کار را مختل می‌کند.

به گفته وی، صادرکننده‌ای که تا سال‌های قبل جوایز صادراتی دریافت می‌کرد چرا باید اکنون برای صادرات تعرفه پرداخت کند؟

وی به حذف جوایز صادراتی اشاره کرد و افزود: پرداخت جوایز صادراتی از سال 91 حذف شده است که این کار درستی نیست در حالی که ما جوایز صادراتی سال 90 را نیز نگرفته‌ایم که به لحاظ بخش خصوصی منطقی نیست.

در پایان این مراسم از 15 صادرکننده برتر و مدیران فعال عرصه صادرات کالاهای استان تجلیل شد.

انتهای پیام/89003/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول