اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم:

قم بخش عمده‌ صادرات فرش را به خود اختصاص داده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم گفت: الان بخش عمده‌ای از صادرات فرش دستباف کشور، مربوط به اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم است.

قم بخش عمده‌ صادرات فرش را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابوالفضل رجبیان امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه صنعت فرش استان قم در ارتباط با اهمیت فرش دستباف و جایگاه آن در فرهنگ ملی ایران گفت: فرش صرفا یک کالا نیست، تجلی یک فرهنگ و الهام گرفته از دنیای واقعی است.

وی ادامه داد: قالی تجلی هویتی یک هنرمند است که با الهام از دنیای اطراف و شم هنری و ذاتی خود، زیبایی را در قالب یک قالی بسیار زیبا و چشم‌نواز خلق می‌کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم فرش دستباف این استان را به عنوان یک پدیده در صنعت فرش کشور دانست و اضافه کرد: طرح هر فرش نمادی از یک پدیده‌ای است که در جهان هستی اتفاق افتاده و در کنار آن هر رنگ نیز معنای خاص خود را دارد.

رجبیان با اشاره به مدت زمان کم فعالیت فرش استان قم گفت: فرش استان قم با توجه به سن کوتاهش، نسبت به سایر استان‌ها رشد چشمگیری داشته و توانسته طرفداران خاص خود در اقصی نقاط جهان را به دست آورد.

وی به سخن سیسیل ادوارد تاجر و محقق بزرگ فرش که اصیل‌ترین قالی‌های جهان در 10 سال گذشته را مربوط به قم دانسته بود اشاره کرد و گفت: فرش دستباف در تاریخ کشور ایران جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته و شهرهایی همچون اصفهان، تبریز و کاشان در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند اما فرش دستباف قم در سال‌های اخیر با موفقیت‌های بسیار زیادی همراه بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم افزود: این موفقیت‌ها به اندازه‌ای بوده که الان فرش دستباف استان قم در کل کشور به عنوان یکی از بهترین فرش‌ها شناخته می‌شود.

رجبیان اضافه کرد: الان قم به جایی رسیده که بخش عظیمی از بازارهای جهانی فرش دستباف را به خود اختصاص داده و هم‌اکنون قم یکی از بزرگ‌ترین استان‌های صادر کننده فرش دستباف کشور است.

ارزش افزوده فرش دستباف مربوط به دانش ما در این زمینه است

وی افزود: در ارتباط با فرش دستباف تعبیرات گوناگونی شده که از جمله این تعبیرات علمای اقتصاد معتقدند که فرش دستباف در زمینه اقتصاد معیشتی قرار گرفته و توانایی موفقیت در زمینه اقتصادی به گونه‌ای که درآمدزایی داشته باشد را ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم بیان کرد: این در حالی است که اگر دانش و دانایی در صنایع دستی وارد شود، این صنعت از حوزه اقتصاد معیشتی خارج شده و به عنوان یک صنعت تأثیرگذار در زمینه اقتصاد بالندگی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول