اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان:

قوانین صادرات متناسب با وضعیت کشور باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان گفت: قوانینی که در خصوص صادرات وضع می‌شود باید متناسب با وضعیت کشور باشد.

قوانین صادرات متناسب با وضعیت کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مسعود خیری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان اظهار داشت: در پنجره واحد گمرک جایگاه شرکت‌های بیمه خالی است که امیدواریم برای استقرار شرکت‌های بیمه نیز فکری شود تا دیگر هیچ مراجعه‌ای برای صادرات به ادارات نباشد.

وی ادامه داد: تعریف جدید از صادرات به این گونه است که صادرات قابلیتی است که در شخص صادرکننده اتفاق می‌افتد که نه تنها در چارچوب کشور خودش بلکه در بازار‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی و تأمین کالا می‌کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان تصریح کرد: فرآیند صادرات بسیار مهم و اثرگذار در سرنوشت یک کشور است چرا که در کشور مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد که آن هم تأمین ارز است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به تحریم‌های سخت در شرایط کنونی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات ما شرایط سختی را در زمان تحریم تجربه می‌کند و در صحنه بین‌المللی هر کشوری را که  بخواهند به انزوا بکشانند، تحریم می‌کنند که این از روش‌های کشور‌های صاحب سرمایه در جهان است.

خیری ادامه داد: برای ما جای سربلندی و افتخار است که بی‌توجه به تمام این فشار‌ها توانستیم پرچم ایران را در تمام زمینه‌ها بالا نگه داریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان همدان یادآور شد: اگر از ما حمایت شود، می‌توانیم تمام این تحریم‌ها را دور بزنیم و در مقابل آن ایستادگی کنیم چرا که با خودباوری و تعهد ما شاهد این بودیم که شرایط سخت‌تری را در گذشته پشت سر گذاشتیم و بسیاری از عزیزان ما برای آبادی و آزادی این کشور جان دادند.

وی تأکید کرد: قوانینی که در خصوص صادرات وضع می‌شود باید متناسب با وضعیت کشور باشد (تسهیل در کنار تحریم‌ها)، همچنین باید صادرات را در نظر بگیریم و قوانین را مطابق با آن وضع کنیم تا کارها در یک نقطه تمرکز پیدا کنند.

خیری در پایان سخنانش به انتقاد از وضع ناگهانی قوانین اشاره کرد و گفت: وضع ناگهانی قوانین برای صادرات ما بسیار خطرناک است و باید توجه دقیق به این امر صورت بگیرد، جبران افزایش هزینه‌های صادرکنندگان برای نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات و رفع برخی از محدودیت‌ها برای صادرات محصولات نیز باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/89007/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول