اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی:

عدم تعامل تعاونی‌ها و بخش خصوصی منجر به کاهش صادرات می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: اقتصاد دنیا در دو قالب تعاونی و خصوصی تعریف شده است و عدم تعامل مناسب میان این دو بخش کاهش صادرات را به دنبال دارد.

عدم تعامل تعاونی‌ها و بخش خصوصی منجر به کاهش صادرات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد رضویان صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌رضوی در مشهد اظهار داشت: جایگاه تعاون در اقتصاد مقاومتی و برای دستیابی به بهبود صادرات ارزشمند است.

وی ادامه داد: اقتصاد در کشورهای مختلف دنیا در دو نظام تعاونی و خصوصی اجرا می‌شود و عدم تعامل میان این بخش‌ها از مهم‌ترین علت‌های آسیب‌پذیری اقتصاد به‌ ویژه صادرات کشور محسوب می‌شود.

رضویان تحقق اهداف و توسعه صادرات را در چهار نکته بیان کرد و گفت: ایجاد امکانات، کاهش هزینه‌های داخلی، ارتقای صادرات بین‌المللی و ایجاد محیطی امن در صادرات از مواردی است که سبب تحقق اهداف و توسعه صادرات می‌شود.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌ها باید در شرکت‌های تعاونی انجام شود؛ در حال حاضر بیش از 70 درصد از حمل ونقل کشور در قالب شرکت‌های تعاونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان بان‌کی‌مون در آخرین گزارش خود مبنی بر برآورده‌سازی 57درصد نیاز جهان توسط تعاونی‌ها اظهار کرد: در نظام صادرات مقاومتی بهترین راه برای پیشبرد اهداف توسط سازمان‌های تعاونی صورت می‌گیرد.

رضویان همکاری بیشتر بخش تعاونی و خصوصی را گامی در جهت توسعه اقتصاد و صادرات توصیف کرد.

انتهای پیام/70007 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول