اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات خبر داد

تحقق 25 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات گفت: امسال تعهد صادرات کشور 51 میلیارد دلار است که در هفت ماهه گذشته امسال 25 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم.

تحقق 25 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عین‌الله محمدخانی غیاثوند ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان همدان با بیان اینکه تعیین یک روز به عنوان صادرات و ترویج در بین آحاد مردم بسیار پسندیده است، افزود: این نامگذاری می‌تواند در تبادل افکار برای پیدا کردن تنگناها و مشکلات بسیار مفید فایده باشد.

وی اهمیت صادرات را در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و تولید بسیار پراهمیت خواند و گفت: امسال با وجود اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم روز صادرات از اهمیت زیادی برخوردار است که با تلاش صادرکنندگان، واردکنندگان و مصرف‌کنندگان در این جنگ نیز پیروز می‌شویم.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات با بیان اینکه 23 درصد نسبت به سال قبل رشد صادرات در استان بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب در گذشته بر صادرات غیر نفتی تأکید داشتند و امروز با فرصتی که از تحریم‌ها ایجاد شده است باید استفاده کنیم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات اظهار کرد: در سال 83 صادرات غیر نفتی 6.7 میلیارد دلار بود که در سال 86 این میزان به 20 میلیارد دلار رسید.

محمدخانی غیاثوند اظهار کرد: در سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی 44 میلیارد دلار بود که با صادرات نفتی، صادرات سال قبل به 48 میلیارد دلار رسید.

وی تعهد امسال صادرات را 51 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با نگاهی خوش‌بینانه میزان صادرات امسال 75 میلیارد دلار برآورد می‌شود که امیدواریم در صورت عدم تحقق، بتوانیم تعهد 51 میلیارد دلاری را تحقق ببخشیم.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات خاطرنشان کرد: در هفت ماهه گذشته 25 میلیارد دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 33 درصد رشد داشته‌ایم.

وی در خصوص نابسامانی بازار ارز نیز گفت: دولت نگران است که اگر بخواهد ارز مرجعی را در نظر بگیرد فشار به مردم وارد می‌شود چرا که شرایط کشور ایجاب نمی‌کند چنین تصمیمی گرفته شود.

محمدخانی غیاثوند پیمان‌سپاری را در حال حاضر مردود عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه همه با پیمان‌سپاری مخالف هستند، صادرکنندگان نگران پیمان‌سپاری ارزی نباشند چرا که شرایط کشور استراتژیک است و به همین علت تصمیمات مقطعی وضع می‌شود.

وی با اشاره به عدم تحقق تعهدات جوایز صادراتی ابراز داشت: جوایز صادراتی از سال 80 به تصویب رسید که قرار بود تا سه سال اجرایی شود اما تا سال 90 ادامه یافت اما در سال 89 به مشکلاتی برخورد.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات با بیان اینکه در سال 89 تعهد جوایز صادراتی 110 میلیارد تومان بود، افزود: در سال 90، این میزان 284 میلیارد تومان بود که در مجموع تاکنون تعهد جوایز صادراتی 394 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در تحقق جوایز صادراتی بر آن است که جوایز صادراتی را به شکل غیر مستقیم برای اعزام به سایر کشورها، پذیرش، شرکت در نمایشگاه‌ها و ارائه تسهیلات صادراتی به آنها اختصاص دهد.

انتهای پیام/89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول