اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی:

همکاری سیستم بانکی در بخش صادرات افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: میزان همکاری سیستم بانکی با صادرات ناچیز است و باید افزایش پیدا کند.

همکاری سیستم بانکی در بخش صادرات افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌رضوی اظهار کرد: اقتصاد کشور از سه دیدگاه تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی و مختصات جغرافیایی قابل بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر ذخائر، جزو 10 کشور برتر دنیا است و این در حالی است که 66 نوع ماده معدنی در کشور داریم؛ همچنین از نظر فولاد در میان 20 کشور نخست دنیا قرار گرفته‌ایم.

صفرزاده گفت: در بخش کشاورزی و محصولات غذایی، بالاخص در صنایع تبدیلی و نساجی، فرش، صنایع دستی جزو کشورهای مطرح هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی استان یادآور شد: اگرچه در موضوع بنگاه‌های اقتصادی، این بخش سرآمد و پیشتاز در استان خراسان رضوی است، اما همچنان نیازمند توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی و رقابتی کردن آنها هستیم.

صفرزاده با ابراز نارضایتی از عملکرد سیستم بانکی در حوزه صادرات تصریح کرد: همکاری سیستم بانکی در حوزه صادرات کمتر از 2 درصد است و در شرایط ویژه اقتصادی کشور باید سیستم‌های بانکی پشتوانه اقتصاد و صادرات باشد.

وی اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه سهم صادرات کشور 4 درصد بود و با تلاش این رقم به 5/5 درصد ارتقا یافت؛ امروز سهم صادرات 7/5 بوده که چشم‌انداز ما، تغییر این رقم به 7 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در تولیدات نهایی، صادرات استان در شش ماهه نخست سال91، نزدیک به هشت در صد از صادرات کل کشور را تشکیل می‌دهد.

صفرزاده تاکید کرد: صادرات خراسان‌رضوی در حال حاضر به بیش از 90 کشور دنیا صورت می‌گیرد و از 800 قلم به هزار و 400 قلم کالا رسیده است.

وی یادآور شد: 57 درصد از گواهینامه‌های صادرات در خراسان‌رضوی بین‌المللی، 90درصد استانی و 60 درصد ملی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از وضعیت روبه رشد صنعت فولاد در استان خبر داد و گفت: در معادن استان حرکت خراسان‌رضوی به صنعت فولاد به 15 میلیون تن تا 5 سال آینده می‌رسد و امروز برای 10میلیون تن فولاد مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/70003 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول