اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ابتدای سال‌ جاری و تاکنون صورت گرفت

ثبت 4770 واقعه ازدواج و 500 مورد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته طول سال جاری تاکنون در این استان 4 هزار و 773 واقعه ازدواج و 509 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

ثبت 4770 واقعه ازدواج و 500 مورد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

سعید محوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به نحوه مدیریت و وظیفه ثبت اسناد و املاک اشاره و اظهار کرد: این سازمان یک دستگاه حاکمیتی وابسته به قوه قضائیه بوده که بر حسب قانون در بخش‌های املاک و اسناد «دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق» ثبت شرکت‌ها و اجرای اسناد رسمی با وجود کمبود نیروی انسانی بوده که ماهانه هزاران فرایند خدمات به مراجعان ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک با توجه به سیاست برون‌سپاری بخشی از برنامه‌های خود را به دیگر نهادها از جمله پست و سازمان نظام مهندسی واگذار کرده تا عموم مراجعه کمتری به دوایر ثبتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اداره ثبت اسناد و املاک در تهیه نقشه‌ها دخالتی نداشته و بر اساس توافق صورت گرفته با نظام مهندسی و کارشناسانی که شماره نظام مهندسی دارند متقاضیان می‌توانند به آنها برای تهیه نقشه‌های خود مراجعه کنند.

* ثبت اسناد 100 سال سابقه  فعالیت دارد

محوری بیان کرد: ثبت اسناد از قدیمی‌ترین دوایر دولتی بوده و بیش از 100 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد که در این مدت خدمات بی‌شائبه‌ به مردم ارائه داده و موجبات آرامش روانی جامعه را فراهم کرده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مرکز به منظور ایجاد نظم حقوقی در جامعه راه‌اندازی شده که مردم نسبت به ثبت رسمی معاملات و نقل و انتقالات اقدام کنند و از میزان کاهش دعاوی و نزاع‌ها در حوزه‌های مختلف جلوگیری شود.

* کهگیلویه و بویراحمد 60 دفتر اسناد و 18 دفتر ازدواج و طلاق دارد

این مسئول تعداد دفاتر اسناد رسمی در کهگیلویه و بویراحمد را 60 دفتر ذکر کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته 18 دفتر رسمی ازدواج و طلاق در سطح این استان وجود دارد که در شش ماه اول سال جاری 4 هزار و 773 واقعه ازدواج و 509 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به نحوه نظارت بر دفاتر رسمی و ازدواج و طلاق اشاره کرد و افزود: تمام دفاتر و اسناد رسمی به صورت شش ماه یک بار توسط بازرسین اداره کل واحدهای ثبتی بازرسی و در صورت تخلف مراتب در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات مطرح می‌شود.

* تخلفات دفاتر رسمی کهگیلویه و بویراحمد به حداقل رسیده است

وی ادامه داد: در صورت محکومیت آن توسط نماینده دادستان انتظامی و طرح آن در هیئت رسیدگی‌کننده و تنفیذ دادستان مستقر در سازمان به مواردی از جمله انفصال موقت یا دائم محکوم می‌شود که در سال جاری تخلفات در این مراکز به صورت جزئی گزارش شده است.

محوری تصریح کرد: با وجود این‌که دفاتر ازدواج و طلاق زیر مجموعه ثبت اسناد و املاک کشور است در صورت مشاهده تخلف از سوی دفاتر مذکور درخواست خود را کتباً و یا از طریق سایت kb.ssaa.ir ارائه کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست آن‌ها رسیدگی می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های اجرا شده این مرکز در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ثبت اسناد با استفاده از فناوری نوین، ارتقاء سرعت و دقت در ارائه خدمات و ارتقاء سلامت اداری اقدامات مؤثری از جمله صدور سند کاداستر با قید مختصات هندسی بوده که در افقی روشن به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

* آغاز به کار ثبت اراضی در کهگیلویه و بویراحمد

محوری گفت: قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند در مهرماه سال جاری به تصویب قوه قضائیه رسیده و جهت ابلاغ به تمامی مراکز اعلام شده و این قانون به صورت دائمی و بدون زمان‌بندی خاصی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند تمام اطلاعات را از طریق www.sabtmelk.ir و یا سامانه ثبت اسناد کهگیلویه و بویراحمد که در آن فرمت‌ها و اشخاصی که دارای ویژگی ثبت هستند مشخص بوده اقدام به ثبت اراضی خود کنند.

وی از عموم مردم جهت ثبت اراضی و ساختمان‌های بدون سند دعوت کرد و گفت: به منظور انعکاس بهتر و بیشتر در این خصوص نیازمند همکاری و همت مضاعف رسانه‌های استانی و کشوری هستیم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول