اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

موانع و آسیب‌های ازدواج آسان بررسی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: موانع و آسیب‌های سد راه ازدواج، باعث دلهره بین جوانان شده که در این راستا باید آسیب‌های سد راه ازدواج آسان آسیب‌شناسی شود.

موانع و آسیب‌های ازدواج آسان بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین جلسات شهرستان است، اظهار کرد: کار فرهنگی کاری زمان‌بر و ظریف است و در این راستا باید برای تعمیق یک فرهنگ به این دو مورد توجه ویژه شود.

وی گفت: در این راستا باید توسط همه دستگاه‌ها مسائل، نیازها و مشکلات موجود در سطح شهرستان شناسایی و پس از تجزیه و تحلیل در شورا، برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شود.

فرماندار ملایر تعمیق فرهنگ را راهبرد اصلی شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی به خصوص فرهنگ عمومی و عامه، باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌های این شورا باید در راستای تعمیق فرهنگ بوده و دستور کار آن نیز به طور مشخص ارائه شود.

خیریانپور به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: ما هر چه بیشتر مطالعه کنیم بیشتر به پیشرفت و موفقیت می‌رسیم و در این راستا هفته کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است.

وی به ایام محرم اشاره کرد و گفت: چیزی که عزاداری‌های ما را تهدید می‌کند ترویج تحریف‌ها و آسیب‌های عزاداری‌ها است که در این راستا باید جلوی این آسیب‌ها گرفته شود و در ترویج و تبیین مکتب عاشورا اطلاع‌رسانی درستی به مردم ارائه شود.

فرماندار ملایر در ادامه به بحث مهم ازدواج اشاره کرد و عنوان داشت: موانع و آسیب‌های سد راه ازدواج امروز باعث دلهره  ازدواج بین جوانان شده و بین آنها و ازدواج فاصله ایجاد کرده که در این راستا باید آسیب‌هایی مانند مهریه‌های سنگین آسیب‌شناسی شود و شورای فرهنگ عمومی نیز راه‌های ترویج ازدواج آسان را با محوریت حوزه علمیه و اداره ورزش و جوانان به مردم داشته و ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی ملایر نیز گفت: اخلاق مهم‌ترین محور برای یک فرهنگ است که اگر درست شود همه مشکلات رفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد اکبری با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: باید اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی نهادینه شود تا بقیه مسائل و مشکلات جامعه نیز در گرو رعایت اخلاق رفع شود.

وی به مصادیق فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: فرهنگ نماز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اخلاق‌مداری، مدیریت درست، فرهنگ ازدواج آسان، ولایتمداری و استکبارستیزی، ورزش و نشاط جوانان و توجه به قرآن باید در صدر منشور فرهنگ عمومی قرار گیرد و این منشور در جامعه عملی شود.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی ملایر بر ایجاد پایگاه قرآنی در ادارات شهرستان تأکید کرد و افزود: فرهنگ قرآنی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

وی به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: امروز هر چه داریم از مکتب توحیدی، اسلامی و معرفتی عاشورا است و در این راستا باید نسبت به شناخت این حادثه بزرگ تاریخ اقدام کنیم و نسل جوان را با این مکتب و ابعاد آن آشنا کنیم.

اکبری گفت: در این راستا مجالس عزاداری ما باید همراه با سخنرانی روحانیون باشد و تنها به سینه‌زنی و زنجیرزنی بسنده نشود.

انتهای پیام/89013/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول