اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

آموزش‌های پیش از ازدواج دانش‌آموزان به 26 ساعت افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: امسال آموزش‌های پیش از سن ازدواج دانش‌آموزان مقطع متوسطه از 12 ساعت به 26 ساعت افزایش یافته است.

آموزش‌های پیش از ازدواج دانش‌آموزان به 26 ساعت افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان پیش ازظهر امروز در نشست خبری برنامه جامع خانواده پایدار در اداره‌کل آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که به خانواده توجه ویژه داشته و سند تحول بنیادین نیز به ارزش‌های خانواده پرداخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: با اهمیتی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای خانواده تبیین کرده و نتیجه‌ای که استانداری خراسان‌رضوی برای تحکیم بنیان خانواده با آموزش‌های پیش از سن ازدواج افراد یافته، آموزش و پرورش نیز اقدام به آموزش دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه کرده است.

فخریان خاطرنشان کرد: در همین راستا سال گذشته آموزش و پرورش حرکت ارزشمندی را به نام آموزش پایه، در مقطع سوم دبیرستان انجام داد؛ به نحوی که دانش‌آموزان دختر تقریباً 12 ساعت آموزش دیدند.

وی تاکید کرد: طرح آموزشی سال گذشته آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مورد حمایت استانداری و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و با پیگیری‌های استان قرار شد تا دوباره در مهرماه 91 این طرح به اجرا گذاشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه جلسات کارشناسی طرح در تابستان گذاشته شده متذکر شد: امسال آموزش‌ها در رشته‌های نظری با جمعیت 25 هزار و 500 نفر دانش‌آموز و در متن دروس پرورشی در استان گذاشته شده است.

فخریان یادآور شد: امسال محتوای طرح در قالب کتاب کار از طرف شورای خانواده پایدار طراحی شده و آموزش‌ها از 12 ساعت به 26 ساعت افزایش یافته و بخشی از آموزش‌ها در خانواده است که می‌توان گفت تا 40 ساعت دانش‌آموزان آموزش می‌بینند ضمن اینکه 575 نفر مشاور آموزش و پرورش را در اجرای این طرح یاری می‌کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه سن ازدواج در خراسان‌رضوی بین 14 تا 19 سال است و بیشترین طلاق‌ها نیز در سن 20 تا 24 صورت می‌گیرد، امیدواریم این حرکت بنیادی و زیربنایی در شورای خانواده پایدار آموزش و پرورش بتواند آموزش‌های خوبی را ارائه دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول