اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج عنوان کرد

جهیزیه‏های سنگین یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: جهیزیه‏های سنگین یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان است.

جهیزیه‏های سنگین یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح ظهر امروز در نشست تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: خانواده محل سکونت و آرامش انسان‎هاست و اگر در خانواده آرامش حاکم شد جامعه‎ای شاد و موفق خواهیم داشت.

امام جمعه خورموج گفت: جوانان امروز دنبال مسائل مادی و عشق‎های زودگذر خیابانی هستند که این امر موجب می‎شود ازدواج‎ها پایدار نماند.

مصلح یادآور شد: 75 درصد از ازدواج‎هایی که منجر به طلاق می‎شود در دوران نامزدی و یا اوایل ازدواج است و متولیان امر ازدواج باید در این زمینه علت‎یابی و آسیب‎شناسی کنند.

وی جهیزیه‏های سنگین را یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما قادر به ازدواج نیستند به خاطر اینکه نمی‎توانند جهیزیه تهیه کنند.

این مسئول ابراز داشت: موفق‏ترین خانواده در طول تاریخ خانواده حضرت علی(ع) فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند.

امام جمعه خورموج گفت: ما دنبال احیای ارزش‎ها، احیای امر اهل بیت (ع) در همه شئونات زندگی هستیم و باید از امیرالمؤمنین علی(ع) و فاطمه زهرا(س) تأسی، سرمشق و درس بگیریم.

مصلح با بیان اینکه خانواده مقدس‎ترین نهاد در میان نهادها است تصریح کرد: زیربنایی‎ترین نهاد در تشکیل اجتماع، تربیت فرزندان و نقش‌آفرینی در همه مسائل زندگی بحث خانواده است.

وی از مجموعه فرمانداری در برگزاری برنامه روز خانواده تقدیر کرد و ادامه داد: هنوز برای ما مشخص نیست متولی روز خانواده چه کسی است، زیرا هیچ گونه برنامه در شهرستان در این زمینه برگزار نشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی خاطر نشان کرد: خانواده امر مقدسی است و بهترین الگو و سرمشق برای خانواده‎ها حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) هستند.

مصلح با اشاره به اینکه خانواده‌ها مهم‌ترین نقش در تربیت فرزندان دارند گفت: اگر همسر اختیار کردیم و به آرامش دست نیافتیم معلوم است وظیفه خودمان را به نفع احسن انجام ندادیم یا در انتخابمان اشتباه کردیم و بد عمل کردیم که نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

این مسئول با بیان اینکه کسی در زندگی موفق است که هم دنیا را داشته باشد و هم آخرت را ادامه داد: انسان باید بتواند به اندازه دنیا به دنیا نگاه کند و هم به آخرت به اندازه آخرت بنگرد و سرمایه‎گذاری کند.

وی با تاکید بر اینکه متفکرین باید بنشینند و روی سبک زندگی کار کنند متذکر شد: مقام معظم رهبری در فرمایشات ارزشمند خود در سفر به خراسان شمالی مطرح فرمودند: اسلام دین اعتدال، میانه و دین دنیا و آخرت است.

امام جمعه خورموج در پایان اذعان داشت: ما دنبال شادی، شادمانی و سرور، نشاط و دنبال آسایش و آرامش در زندگی هستیم.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول