اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور:

ازدواج و بچه‌دار شدن افراد مبتلا به هپاتیت منعی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور گفت: برخلاف تصور عموم ازدواج و حتی بچه‌دار شدن برای افراد مبتلا به هپاتیت منعی ندارد.

ازدواج و بچه‌دار شدن افراد مبتلا به هپاتیت منعی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید موید علویان ظهر امروز در کنفرانس یک روزه مدیریت هپاتیت در کشور که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع)برگزار شد اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون‌های نوزادان انتقال بیماری از مادر به نوزاد تا حدود زیادی کنترل شده است.

وی ایران را جزو کشورهای پیشرو در نظام کنترل هپاتیت دانست و تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که برای کنترل هپاتیت برنامه جامع دارد که مورد تائید سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفته است.

رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور ادامه داد: این برنامه از سال 92 دیده شده است و به مدت 10 سال ادامه دارد و تمام ابزارهای لازم برای غربالگری، درمان و پیشگیری در آن دیده شده است.

علویان با بیان اینکه شیوع این بیماری در نقاط مختلف جهان متفاوت است خاطرنشان کرد: در مناطق اروپایی شیوع بیماری به نسبت بقیه مناطق کمتر است ولی در مناطقی مانند جنوب شرقی آسیا، چین، آفریقا و آمریکای جنوبی این بیماری شیوع نسبتا بالایی دارد.

وی در ارتباط با میزان شیوع هپاتیت در ایران خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری در ایران کمی بیش از 2 درصد است که نسبتا درصد پایینی به حساب می‌آید ولی این درصد در مناطق مختلف متفاوت است.

رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور افزود: به عنوان مثال در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان میزان شیوه بسیار بالا است.

علویان با اشاره به روش‌های انتقال هپاتیت تاکید کرد: انجام خالکوبی‌ها، حجامت، استفاده از تیغ و سرنگ به صورت‌های غیربهداشتی از عواملی هستند که می‌توانند سبب انتقال این بیماری در افراد شوند.

وی افزود: همچین انجام ارتباط های جنسی محافظت نشده در افراد یکی از عوامل مهم دیگری است که می‌تواند سبب بروز بیماری هپاتیت در افراد شود.

رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور با بیان اینکه تمام جمعیت جوان کشور در معرض خطر هستند تاکید کرد: باید آگاهی‌های لازم به مردم داده شود تا بتوان از رفتارهای پرخطر آنان کاست.

انتهای پیام/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول