اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان مطرح کرد

افزایش ازدواج زنان گلستانی با اتباع بیگانه/محدوده تردد اتباع بیگانه مشخص شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: 50 درصد اتباع خارجی در گلستان دارای مدرک معتبر هستند.

افزایش ازدواج زنان گلستانی با اتباع بیگانه/محدوده تردد اتباع بیگانه مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی دهرویه در جمع کارشناسان معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان اظهار داشت: به منظور سازماندهی اتباع غیرقانونی در گلستان به آنها مهلت داده شد تا مدارک قانونی دریافت کنند اما تنها 50 درصد آنها تن به این قضیه داده و دارای پاسپورت و روادید معتبر هستند.

وی افزود: طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1389 به اجرا درآمد و پس از گذشت دو ماه منتج به این شد که اتباع خارجی با گذرنامه افغانستان و روادید ایران برای مدت مشخصی می‎توانند تردد کنند.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان دارای حکومت باثباتی شده است تصریح کرد: اما این کشور هنوز به درجه‎ای نرسیده که بتواند از نظر اقتصادی و معیشتی اتباعی که در سایر کشورها اسکان یافته‎اند را تامین کند و ایران به خاطر حس ‎انسان‎دوستی آنها را زیرپوشش خود قرار داده است.

اتباع خارجی فقط در شهرهای گرگان و گنبدکاووس مجاز به سکونت و تردد هستند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان خاطر نشان کرد: از سال 1384 بر اساس بررسی کارگروه فرعی اتباع بیگانگان در استان تصمیم گرفته شد مناطقی به عنوان مناطق ممنوعه اتباع خارجی برای سکونت و تردد اعلام شود.

دهرویه یادآور شد: در حال حاضر به جایی رسیدیم که بعد از سال 1387 فقط در شهرهای گرگان و گنبدکاووس اتباع خارجی مجاز به سکونت و تردد هستند و در بقیه شهرهای ممنوعه نمی‎توانند سکونت داشته باشند.

وی افزود: اما استثنائاتی برای افاغنه‎ای که دارای همسر ایرانی و پروانه ایرانی معتبر باشند قائل شده‎ایم.

آمار ازدواج اتباع خارجی در گلستان بالاست

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با بیان اینکه ازدواج اتباع خارجی سبب بروز مشکلات زیادی می‎شود متذکر شد: زنان ایرانی که دارای مدارک معتبر هستند و به ازدواج یک فرد افغانی درآمده‎اند بر  اساس موازین کشور این ازدواج غیرقانونی است.

دهرویه اظهار داشت: متاسفانه با وجود اطلاع‎رسانی‎های متعدد آمار این ازدواج‎ها در استان بالاست.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول