اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به 40 هزار دانش‌آموز دختر خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته به 40 هزار دانش‌آموز دختر سوم دبیرستان به‌همراه والدین آنها آموزش‌های پیش از ازدواج ارائه شد.

ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به 40 هزار دانش‌آموز دختر خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در افتتاحیه طرح جامع خانواده پایدار در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد، اظهار کرد: اهمیت و توجه به خانواده را در آموزه‌های دینی و سیره امام راحل و مقام معظم رهبری به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد و خانواده مهم‌ترین رکن در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: در اهداف کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مباحث خانواده پرداخته شده است.

فخریان خاطرنشان کرد: تاثیرگذارترین مولفه که در خانواده تاثیر مثبت می‌گذارد سرمایه‌های فرهنگی است و امروز باید از این سرمایه‌ها به‌خوبی استفاده کرد و سطح آنها را افزایش داد.

وی با اشاره به اجرای برنامه خانواده پایدار گفت: برنامه جامع خانواده پایدار برای گروهی طراحی شده که در آستانه ازدواج هستند و ممکن است زمینه آسیب‌پذیری آنها بیشتر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به آموزش‌های پیش از ازدواج سال گذشته در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: سال گذشته 40هزار دانش‌آموز دختر سوم دبیرستان به همراه والدین خود تحت آموزش‌های پیش از ازدواج قرار گرفتند.

فخریان تاکید کرد: طرح خانواده پایدار ازدواج آسان، به‌هنگام و آگاهانه را دنبال می‌کند و امسال برای دومین‌بار این طرح در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و با قرار گرفتن در متن دروس پرورشی اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: امسال آموزش‌های پیش از ازدواج در 13 جلسه و در مدت 26ساعت با کتاب کار دانش‌آموزی به دختران مقطع متوسطه آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اذعان کرد: معمولاً حرکات فرهنگی نتایج خود را در دراز مدت نشان می‌دهد و امیدواریم با اجرایی شدن طرح خانواده پایدار، موضوع خانواده در ایران اسلامی در افق 1404 در طراز بالایی قرار گرفته باشد.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول